Top temat: Cyfrowy handel
24 listopada 2022
Trzeci kwartał Akademii Cyfryzacji GS1 Polska poświęcony był szeroko pojętej tematyce cyfrowego handlu.
Handel cyfrowy odnosi się do handlu, który jest możliwy dzięki technologiom elektronicznym. Dzieje się to we wszystkich sektorach gospodarki i ma ogromne znaczenie dla przemysłu europejskiego.
Światowy rynek handlu elektronicznego nadal rozwija się w szybkim tempie. W skali globalnej sprzedaż w ramach handlu elektronicznego w 2019 r. oszacowano na 3,2 bln EUR, przy czym około 1,5 mld osób dokonuje zakupów przez Internet. Ponieważ UE jest największym na świecie eksporterem usług, może w znacznym stopniu skorzystać z możliwości, jakie daje handel cyfrowy.
Nowoczesny handel jest w bardzo dużym stopniu możliwy dzięki technologiom cyfrowym. Na przykład:
Sprzedaż towarów lub usług przez internet
Obecnie platformy sprzedażowe (tzw. marketpace) znacznie ułatwiają handel. Mogą to być:
Platformy handlu elektronicznego ułatwiają handel, ponieważ:
Internetowe platformy handlowe oferują klientom większy wybór, ponieważ mogą wyszukiwać i porównywać produkty lub usługi różnych sprzedawców.
Zachęcamy do zapoznania się z naszymi materiałami!
Wywiad z Jakubem Gierszyńskim : Trendy w przyszłości e-commerce
Polska staje sie liderem w obszarze e-commerce w Unii Europejskiej. Zachęcamy do wysłuchania wywiadu z Jakubem Gierszyńskim, który opowie o wyraźnych trendach w handlu elektronicznym.
ARTYKUŁY TEMATYCZNE
Trendy w e-commerce 2022
Pan Michał Kreczmar, dyrektor w PwC pisze o trendach w e-commerce – zapraszamy do inspirującej lektury.
„Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku” – e-book
Z tego artykułu dowiesz się:
1. Czego oczekują klienci od sklepów internetowych?
2. Jak zmienił się rynek e-commerce w ostatnich latach?
3. Na czym polegają rozwiązania customer data platform?
4. Jak skutecznie zautomatyzować sprzedaż i marketing w e-sklepie?
Raport GS1 Polska pt. Marketplace’y 2022: liderzy e-commerce Wyzwania i trendy w rozwoju internetowych platform zakupowych.
Centralizacja detalicznego rynku e-commerce wokół dużych platform stała się faktem. Marketplace’y, czyli duże platformy pośredniczące w sprzedaży – wirtualne targowiska – jak Amazon, Alibaba, Aliexpress, czy też wchodzące na globalny rynek Allegro, to dzisiaj główny kanał sprzedaży detalicznej.
Raport e-commerce 2022
Najnowsza, dziesiąta edycja raportu „E-Commerce w Polsce”to wynik współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska.
European e-commerce raport 2022
Podsumowanie europejskiego rynku e-commerce w 2021/2022 r z wywiadem Prezeski Izby Gospodarki Elektronicznej.
Raport e-Izby „Odpowiedzialny e-commerce” 2022
Najnowszy raport Izby Gospodarki Elektronicznej – „Odpowiedzialny e-commerce”, który jest przewodnikiem dla biznesu po konsumenckich wyborach. Czym jest odpowiedzialny biznes i zrównoważony rozwój wie niewielka grupa z nas, ale na pewno wiemy czego oczekiwać od e-commerce pod względem odpowiedzialnej sprzedaży, zrównoważonego rozwoju i etyki w biznesie.
Komentarze