Systemy do elektronicznej wymiany dokumentów handlowych i transportowych – EDI

12 listopada 2021

Business,Cloud,

Zastosowanie systemów EDI – możliwe zastosowania

W ramach Akademii Cyfryzacji GS1 Polska staramy się zaproponować sprawdzone narzędzia i usługi, dzięki którym możliwa jest cyfryzacja firmy. Sugerujemy m.in. zastosowanie systemu EDI. W ramach jego funkcjonowania możesz zdecydować się na takie produkty jak:
– komunikacja EDI (Edison S.A.)
– SAFE, czy system Archiwizacji Faktur Elektronicznych
– Comarch EDI
– DiCentral Managed Service
– Infinite EDI


Comarch EDI – zaawansowany, oparty na chmurze obliczeniowej system służący do szybkiej i niezawodnej wymiany danych z partnerami biznesowymi i klientami.

W pełni zgodny z najnowszymi regulacjami prawnymi – w tym z wymogami dot. Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) – jest on narzędziem wykorzystywanym przez dziesiątki tysięcy firm na całym świecie do wysyłania, odbierania i przekonwertowywania wielu rodzajów dokumentów elektronicznych (w tym faktur ustrukturyzowanych).

System Comarch EDI pozwala znacznie obniżyć koszty operacyjne związane z zarządzaniem danymi biznesowymi (nawet do 83%), jak również zredukować ilość pracy administracyjnej o ponad 50%.

Oferuje pełne wsparcie w optymalizacji działań prowadzonych w całym łańcuchu dostaw, obejmujące m.in. wymianę danych, e-fakturowanie, czy stały dostęp do prowadzonych operacji logistycznych.


Editel S.A.

Wprowadzając elektroniczną wymianę danych – m.in. w zakresie zamówień, faktur, dokumentów logistycznych – zapewniasz sprawny przebieg procesów biznesowych. Bez względu na skalę działania, komunikacja EDI sprawdza się w każdej firmie. Pełna kontrola zachodzących procesów bezpośrednio wspiera efektywność firmy, a w konsekwencji realizację przyjętych celów strategicznych.


DiCentral Managed Services

Oprogramowanie EDI w ramach rozwiązania EDI oferuje funkcjonalności i aplikacje niezbędne do analizy i konwersji komunikatów EDI z innych systemów i udostępnienia ich obu stronom.


Infinite EDI

To bezpieczna platforma dla biznesu. W prosty i nowoczesny sposób umożliwia komunikację w łańcuchu dostaw. To rozwiązanie od ponad 18 lat wspiera tysiące firm oraz zapewnia płynną i szybką transmisję danych z partnerami biznesowymi na całym świecie.


Platforma Integracji Danych DiCentral

Rozwiązanie wspierające integrację danych opartych o standardy wymiany danych EDI. Pomaga łatwo przekazywać dane klientom, czyli sieciom handlowym i łatwo łączy się z platformami e-commerce i market place.


Platforma Green Transit

System GreenTransit pozwala realizować pełny elektroniczny obieg dokumentów przewozowych takich jak: eCMR, krajowy list przewozowy, kwit paletowy, protokół szkody, dokument WZ, dokument zwrotu towaru oraz inne pliki w formacie PDF.

Umożliwia szybką, łatwą i bezpieczną wymianę danych między wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w proces transportowy – od zleceniodawcy, przez spedytora i przewoźnika, po odbiorcę ładunku.

W ramach tego rozwiązania dokumenty są automatycznie generowane na podstawie informacji już zapisanych na platformie GreenTransit lub danych uzyskiwanych dzięki integracji z systemami typu TMS, WMS czy ERP.

Udostępnianie dokumentacji odbywa się online w czasie rzeczywistym, zapewniając stały dostęp do aktualnych informacji o przewozie i przesyłce, a także umożliwiając podpisywanie dokumentów w trybie „on screen”.

Po zakończeniu transportu wszystkie dokumenty są przechowywane online na bezpiecznych serwerach przez obowiązkowy okres 5 lat, a nawet dłużej.

Szerokie spektrum korzyści płynących z cyfryzacji dokumentów przewozowych

Dzięki automatyzacji tworzenia i obiegu dokumentów przewozowych w systemie GreenTransit, przedsiębiorcy biorący udział w procesach transportowych mogą zyskać szereg konkretnych, mierzalnych korzyści, wśród których są między innymi:

• Oszczędność czasu – cyfrowy obieg dokumentacji odbywa się nawet 60% szybciej niż w tradycyjnym podejściu.
• Oszczędność pieniędzy – administracja dokumentacją elektroniczną jest nawet o 40% tańsza w porównaniu do obiegu dokumentów papierowych.
• Szybsze płatności – eCMR jest dostępny online, więc przewoźnik może wystawić fakturę zaraz po zakończonym transporcie i szybciej otrzymać należność.
• Stały monitoring przesyłki – uczestnicy transportu mogą śledzić przesyłki w czasie rzeczywistym i szybciej reagować w razie ewentualnych zmian lub problemów.
• Sprawna komunikacja – wymiana informacji między zleceniodawcą, spedytorem, przewoźnikiem i odbiorcą jest szybka oraz nie wymaga e-maili oraz telefonów.
• Wysoki poziom bezpieczeństwa – to minimalizacja ryzyka odpowiedzialności, ponieważ uczestnicy procesu mają możliwość sprawdzenia dokumentów i poprawiania błędów.
• Dbałość o środowisko naturalne – cyfryzacja wspiera zrównoważony rozwój poprzez zmniejszenie zużycia zasobów takich jak papier, tonery, atrament czy energia.


Platforma Trans Assist

Trans Assist to polska spółka, która stworzyła platformę dedykowaną do obsługi cyfrowych listów przewozowych e-CMR wykorzystywanych w międzynarodowym łańcuchu dostaw.
Za wdrożenie zdigitalizowanie dokumentu CMR, jako rozwiązania paperless dedykowanego dla branży TSL, Trans Assist zostało uhonorowane statuetką w organizowanym przez GS1 Polska konkursie „Kod Innowacji 2022”.


Podobne artykuły

Etykiety logistyczne

Dzięki etykietom logistycznym, drukowanym za pomocą danego oprogramowania,  użytkownik może dokładnie śledzić przepływ towarów na oznakowanych nośnikach (paletach). Zastosowanie standardu GS1 do oznakowania opakowań i nośników znacząco upraszcza realizację procesów…

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się

Komentarze