Baza wiedzy  »  Cyfrowe dane  »  Polska jako Cyfrowy Challenger i lider handlu cyfrowego -opracowanie McKinsey (wrzesień 2022)

Polska jako Cyfrowy Challenger i lider handlu cyfrowego -opracowanie McKinsey (wrzesień 2022)

24 listopada 2022

kody 2d
okladkaac_raport

Kryzys wywołany wojną na Ukrainie i długim okresem pandemii, uświadomił wyraźnie obawy dotyczące odporności, samodzielności i strategicznej autonomii wielu krajów europejskich.

W tym kontekście zbyt łatwo można by zapomnieć o istotnej i rosnącej roli technologii – będącej przedmiotem niniejszych badań – w konkurencyjności, wzroście gospodarczym oraz odporności i autonomii strategicznej w Europie.

Konkurencyjność firm – kryzys, który wymaga uwagi, jeśli Europa ma pobudzić wzrost, zwalczyć widmo stagflacji, finansować inwestycje w zrównoważony rozwój i integrację społeczną oraz utrzymać swoją strategiczną autonomię.

Stawienie czoła europejskim lukom w zakresie przedsiębiorstw i technologii w porównaniu z innymi głównymi graczami rynku globalnego będzie wymagało od europejskich przywódców wykazania się taką samą determinacją i współpracą, jaką wykazali w odpowiedzi na pandemię, jak również w początkowej reakcji na inwazję na Ukrainę.

Podobne artykuły

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się

Komentarze