Retail w Polsce – raport Adyen
30 kwietnia 2024 (Last updated: 11 września 2024)
Polski sektor handlowy ma urosnąć o 75% w 2024 r. To wynik ponad 17% wyższy od średniej europejskiej – tak wynika z najnowszego raportu Adyen Retail. Jak wygląda branża retail w Polsce? Jakie preferencje mają polscy klienci? Przedstawiamy najważniejsze wnioski z raportu.
Dynamiczny rozwój sektora handlowego w Polsce
Polski sektor handlowy przeżywa prawdziwy boom. Rekordowy wzrost o 75% w 2024 roku znacznie przewyższa średnią europejską (58%). Polski rynek handlowy rozwija się dynamicznie i oferuje przedsiębiorcom więcej możliwości.
Personalizacja oferty dla konsumentów w świetle danych
Klienci wyraźnie oczekują spersonalizowanych usług (65%), a wielu handlowcom w Polsce wciąż brakuje pogłębionych danych o swoich klientach. Zaledwie jedna trzecia handlowców (36%) ma informacje, które pozwolą dostosować ofertę do potrzeb konsumentów. To może stanowić przeszkodę w dalszym rozwoju.
Skupienie na cyfryzacji i omnichannel
Polski handel detaliczny coraz bardziej skupia się na cyfryzacji i strategii omnichannel, co oznacza integrację różnych kanałów sprzedaży. W ten sposób odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów, co jest ważnym krokiem w modernizacji branży.
Wzrost znaczenia Unified Commerce
Unified Commerce to integracja wszystkich kanałów sprzedaży w jedną platformę. Firmy, które wdrożyły tę strategię odnotowują wyższe przychody. W Polsce to wzrost o 18%, czyli wynik dwa razy lepszy niż średnia dla Europy.
Technologie a doświadczenia klienta
Aby poprawić doświadczenie zakupowe klientów, 25% polskich firm wprowadziło nowe technologie, takie jak:
- dodatkowe metody płatności,
- smart mirrors, czyli lustra, w których klient widzi zarówno swoje odbicie, a także obraz lub przydatne informacje.
Nowe technologie zyskują na popularności i mogą podnieść konkurencyjność na rynku.
Więcej informacji znajdziesz w pełnej wersji raportu.