Czy ChatGPT zmieni transport – raport Polskiego Instytutu Transportu Drogowego
26 stycznia 2024 (Last updated: 11 września 2024)
Czat GPT odgrywa coraz większą rolę w różnych branżach. Jakie korzyści i wyzwania przyniesie wdrożenie go w branży TSL? Przedstawiamy najważniejsze wnioski z raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.
AI równa się oszczędność pieniędzy…
AI może analizować, jak powinny wyglądać procesy i jakie cele należy osiągnąć w określonym czasie. ChatGPT pomaga również w optymalizowaniu tras i poprawie efektywności paliwowej, co wpłynie na zmniejszenie wydatków.
ChatGPT uwalnia czas spedytorów
ChatGPT może pełnić rolę wirtualnego asystenta. W czasie rzeczywistym może sprawdzać i przekazywać informacje o dostępnych możliwościach przewozowych firmy, statusie przesyłki czy terminie dostawy. Uwolni więc spedytorów od konieczności udzielania tych informacji.
Automatyzacja procesów logistycznych
Według prognoz chatboty GPT będą w stanie współpracować z różnymi systemami w branży TSL, np. programami księgowymi czy systemami do zarządzania magazynem (WMS). Ta integracja pomoże w zarządzaniu dokumentacją, przetwarzaniu zamówień czy w śledzeniu przesyłek.
Spedytor wspierany przez chatbota?
Według raportu rozwój sztucznej inteligencji nie sprawi, że ludzie staną się niepotrzebni. Człowiek nadal będzie potrzebny do kontrolowania procesów i zarządzania. Autorzy raportu prognozują, że AI z możliwościami, jakie przynosi, może przejąć monotonne i powtarzalne zadania pracowników, co zwiększy ich zadowolenie i produktywność.
Więcej informacji znajdziesz w pełnej wersji raportu.