Masterdata to zbiór danych używany do zarządzania informacjami o produktach, lokalizacjach, klientach, dostawcach i innych ważnych elementach procesu sprzedaży. Jest także wykorzystywany do tworzenia wiarygodnych i wyczerpujących danych, które są niezbędne dla skutecznego działania kanałów sprzedaży omnichannel. Masterdata umożliwia firmom zarządzanie wielokanałowymi informacjami i wykorzystanie ich do tworzenia spójnych i komplementarnych kanałów sprzedaży. Najważniejszym elementem zarządzania Masterdatą wciąż jednak pozostaje człowiek. O tym, jak cyfryzacja i zgodność ze standardami GS1 wpływa na wykorzystanie Mastardata — opowiada w podcaście „Kreatywnie o digitalizacji” Katarzyna Orlińska, Director Retail Business Development & Customer Success w Syndigo. Gospodarzem podcastu jest Tomasz Sączek.
Polska staje sie liderem w obszarze e-commerce w Unii Europejskiej. Zachęcamy do wysłuchania wywiadu z Jakubem Gierszyńskim, który opowie o wyraźnych trendach w handlu elektronicznym.
Czy jakość danych ma znaczenie? Każdej wielkości firma działa w oparciu o dane – czasem “czyste”, wysokiej jakości, czasem “brudne”. Według szacunków, przyjmuje się, że…
Na koniec 2022 roku liczona razem sprzedaż cyfrowa do konsumentów i firm prawdopodobnie przebiła granicę 850 mld zł. Sam e-commerce skierowany do konsumentów osiągnie zaś…
Utrzymywanie możliwie najwyższej jakości danych produktowych jest niezbędne dla każdej firmy, która ceni sobie rzetelność i wysoki poziom świadczenia usług. Za dbaniem o odpowiedni standard…
W czasach, gdy klienci chcą kupować „tu i teraz”, sprzedawca, który im tego nie umożliwi, traci. Jak zatem sprawnie połączyć koszyk fizyczny i online? Tylko…
Technologia, cyfryzacja, automatyzacja — robiąc codzienne zakupy, nie zdajemy sobie sprawy, ilu nowoczesnych rozwiązań potrzeba, by sklep działał płynnie. Ale każda, nawet drobna zmiana i…
“Podczas gdy wydaje się, że powoli zostawiamy za sobą pandemię, Europa stała się się niestety sceną wielkiego konfliktu. Wojna na Ukrainie i jej straszliwe konsekwencje…
Polski rynek e-commerce w latach 2020-2021 charakteryzowała duża niepewność oraz okresowe zamykanie placówek stacjonarnych na skutek pandemii COVID-19, co przełożyło się na znaczące przyspieszenie tempa…
Raport firmy doradczej Deloitte „Koniec ery dwóch światów. Wpływ narzędzi cyfrowych na zakupy Polaków 2021” bada zwyczaje zakupowe, to, w jaki sposób korzystamy z narzędzi…
Modele danych produktowych pozwalają niezwykle precyzyjnie uporządkować wiedzę o produkcie. Dzięki temu zarówno dostawcy, jak i kupujący mają dostęp do tych samych informacji na temat…
Dzięki współpracy GS1 i buildingSMART International, powstała biała księga o cyfryzacji w budownictwie. Rosnące zapotrzebowanie na technologie cyfrowe i coraz większa zależność od nich zmieniają…
Globalizacja i digitalizacja odgrywają kluczową rolę w rozwoju marketplace’ów, umożliwiając ich ekspansję na nowe rynki i dostosowywanie oferty do potrzeb klientów. Jednocześnie wymagają one od…