Polski rynek e-commerce w latach 2020-2021 charakteryzowała duża niepewność oraz okresowe zamykanie placówek stacjonarnych na skutek pandemii COVID-19, co przełożyło się na znaczące przyspieszenie tempa wzrostu rynku e-commerce. Lata 2022-2023 to natomiast okres mierzenia się z galopującą inflacją, słabnącym popytem konsumenckim, skutkami rosyjskiej inwazji na Ukrainę i wzrostem napięć na arenie międzynarodowej. Wszystkie te czynniki sprawiają, że czasy przewidywalności z drugiej dekady XXI wieku szybko do nas nie wrócą, a trwalszą normą biznesową stanie się operowanie w warunkach dużej zmienności i niepewności.
“Podczas gdy wydaje się, że powoli zostawiamy za sobą pandemię, Europa stała się się niestety sceną wielkiego konfliktu. Wojna na Ukrainie i jej straszliwe konsekwencje…
Dzięki współpracy GS1 i buildingSMART International, powstała biała księga o cyfryzacji w budownictwie. Rosnące zapotrzebowanie na technologie cyfrowe i coraz większa zależność od nich zmieniają…
“Byliśmy świadkami prawdziwego przeskoku technologicznego. Z naszych domów zniknęły telefony stacjonarne, z telefonów komórkowych zniknęły klawisze, a te zastąpiły smartphony. Postawiliśmy przede wszystkim na mobilność…
Globalne Modele Danych GS1 to standard opisu produktu. Upraszczają one i wyjaśniają wymagania dotyczące danych produktowych. Dzięki bardziej rzetelnym i dokładniejszym informacjom o produktach wzrasta…
Jakościowe dane produktowe są tak samo ważne jak produkt.Według najnowszego raportu Gemius (Gemiusa) e-commerce 2022 w Polsce 77% internautów deklaruje zakupy online. Zdecydowanie częściej wskazywane…
Kryzys wywołany wojną na Ukrainie i długim okresem pandemii, uświadomił wyraźnie obawy dotyczące odporności, samodzielności i strategicznej autonomii wielu krajów europejskich. W tym kontekście zbyt…
Każdej wielkości firma działa w oparciu o dane – czasem “czyste”, wysokiej jakości, czasem “brudne”. Według szacunków, przyjmuje się, że opieranie decyzji przedsiębiorstwa na tych…
Globalizacja i digitalizacja odgrywają kluczową rolę w rozwoju marketplace’ów, umożliwiając ich ekspansję na nowe rynki i dostosowywanie oferty do potrzeb klientów. Jednocześnie wymagają one od…
Czym jest podejście paperless i jakie korzyści zapewni Twojej firmie jego wdrożenie? Półki uginające się pod stosem teczek i skoroszytów. Tysiące kartek papieru zalegające gdzieś…
W Polsce nadal informacje o produktach są przekazywane między dostawcami a sieciami najczęściej w postaci indywidualnych, papierowych lub excelowych kart produktowych. Ten uciążliwy, kosztowny i…
Na koniec 2022 roku liczona razem sprzedaż cyfrowa do konsumentów i firm prawdopodobnie przebiła granicę 850 mld zł. Sam e-commerce skierowany do konsumentów osiągnie zaś…
Komentarze