Baza wiedzy  »  E-commerce  »  Poznaj Cdiscount – odkryj potencjał francuskiego e-commerce 

Poznaj Cdiscount – odkryj potencjał francuskiego e-commerce 

18 marca 2024

cyfrowy handel

Czego dowiesz się z artykułu? 

  • Czym jest Cdiscount. 
  • Jakie są statystyki sprzedaży na rynku francuskim.  
  • Dlaczego warto wprowadzić swoje produkty na Cdiscount.  
  • Jakie są wymogi formalne. 
  • Jak założyć konto sprzedawcy. 

Czym jest Cdiscount? 

Cdiscount to druga najbardziej popularna platforma sprzedażowa we Francji – rynku w ścisłej europejskiej i światowej czołówce. Jej dużą zaletą jest brak ograniczeń dla firm z innych krajów – możesz na niej sprzedawać z dowolnego państwa. Oferuje sprzedawcom wiele korzyści, takich jak darmowa usługa magazynowania “na start”, brak limitów sprzedażowych, integracja z innymi platformami oraz dostęp do dużej i lojalnej bazy klientów. Cdiscount jest częścią grupy Casino, francuskiego giganta handlowego. 

Przeczytaj raport Kierunek: cross-border e-commerce, wydany przez GS1 Polska

Statystyki sprzedaży na rynku francuskim  

Francja to pod względem sprzedaży trzeci rynek e-commerce w Europie i szósty na świecie. W 2023 roku, platfroma Cdiscount osiągnęła sprzedaż netto wartą $990,8 mln. Dzięki temu marketplace uzyskał 172 miejsce w globalnym rankingu sprzedaży netto , w porównaniu do wszystkich innych sklepów na ECDB.com.1 

Warto odnotować, że 60-70% Francuzów, czyli ponad połowa, kupuje wyłącznie produkty oferowane na krajowych stronach internetowych. Mieszkańcy kraju nad Sekwaną zasadniczo nie mają zaufania do nieznanych marek pochodzących z innych państw.  

Francuzi, choć preferują zakupy na własnym rynku, chętnie korzystają też z dużych platform e-commerce. Na pierwszym miejscu plasuje się wielki gracz na arenie globalnej: Amazon. Rośnie jednak także popularność lokalnych serwisów. Jak podaje Statista.com, Cdiscount to obecnie drugi pod względem popularności marketplace we Francji. 

Dlaczego warto wprowadzić swoje produkty na Cdiscount? 

Cdiscount umożliwia skierowanie oferty do dużej grupy potencjalnych kupujących. Platforma pozwala dotrzeć do ponad 50 milionów odwiedzających miesięcznie2, w tym 2 milionów użytkowników abonamentowych. Obecnie, około 10 400 sprzedawców jest aktywnych na platformie. Jednak, jeśli spojrzymy na całkowitą liczbę firm, które dołączyły do społeczności Cdiscount, liczba ta wzrasta do ponad 50 000. Te statystyki podkreślają dynamiczny rozwój i zaufanie, jakim cieszy się Cdiscount wśród sprzedawców.3 Ponadto oferta produktowa na Cdiscount obejmuje 40 kategorii ogólnych i 2 tysiące podkategorii. Znajdziesz więc niezagospodarowany obszar rynku i trafisz do precyzyjnie dobranej grupy docelowej. Dzięki temu dowiesz się, komu i które produkty warto sprzedawać. 

Jakie wymogi formalne musisz spełniać? 

Cdiscount określa wymogi formalne dla sprzedawców. Aby sprzedawać w serwisie, musisz:  

  • być zarejestrowanym przedsiębiorcą w swoim kraju, formalnie zgłoszonym w odpowiednim organie podatkowym, posiadać aktualny numer VAT,  
  • utrzymywać wysoką jakość swoich usług – wykazaną poprzez kluczowe wskaźniki – przykładowo wskaźnik roszczeń i skarg ze strony klientów na poziomie nie wyższym niż 1%, a także utrzymany na poziomie 99% wskaźnik dostaw w deklarowanym przez merchanta czasie.  

Oba powyższe punkty są niezmiernie istotne i niekwestionowane – każde konto firmowe na Cdiscount musi zostać indywidualnie zaakceptowane przez obsługę platformy. Cdiscount podejmuje każdą decyzję wedle własnych, wewnętrznie ustalonych zasad (nie zawsze jawnych), nie zawsze zdradza szczegółowo wszystkie kryteria akceptacji. Dodatkowo sprzedawca musi zapewnić francuskojęzyczną obsługę klienta i zadeklarować prawdziwy adres zwrotny na terenie Francji. Inną opcją jest dostarczanie klientom etykiet zwrotnych, aby pokryć koszt międzynarodowej przesyłki po zakupie produktu. 

Jak założyć konto sprzedawcy na Cdiscount?  

Na platformie Cdiscount zarejestrujesz się za pomocą kilku kliknięć! 

  1. Wejdź na stronę Launch your shop – Cdiscount i kliknij „Zacznij sprzedawać” / „Start selling’’. 
  1. Wypełnij formularz rejestracyjny. Podaj swój e-mail, numer telefonu oraz kraj pochodzenia firmy.  
  1. Otrzymasz e-mail z linkiem aktywacyjnym. Kliknij w niego i potwierdź założenie konta. 
  1. Zaloguj się na swoje konto i przejdź do zakładki „Moje konto”. Tam znajdziesz listę dokumentów, które musisz przesłać, aby zweryfikować swoją tożsamość i działalność. Niektóre z nich to: dowód osobisty, zaświadczenie o rejestracji firmy, numer VAT, wyciąg bankowy itp. 
  1. Poczekaj na weryfikację dokumentów przez zespół Cdiscount. Może to potrwać od kilku godzin do kilku dni, w zależności od liczby zgłoszeń. 
  1. Jeśli weryfikacja będzie poprawna, otrzymasz e-mail z potwierdzeniem rejestracji. 

I już! Możesz zacząć dodawać swoje produkty. 

Po otrzymaniu akceptacji możesz stworzyć własny katalog produktów i przyjąć pierwsze zamówienia.  

Niewątpliwą zaletą dla sprzedawców na Cdiscount jest brak limitów i zobowiązań sprzedażowych, podobnie jak darmowe zamieszczanie ofert. Listingi możesz tworzyć pojedynczo, manualnie, ale także – co jest najszybszą metodą – hurtowo importować produkty i tworzyć oferty za pomocą arkusza CSV lub przez API.  

Kolejnym plusem platformy Cdiscount jest możliwość sprzedawania produktów oraz kupowania z dowolnego kraju, bez ograniczeń. Dostęp do platformy jest możliwy niezależnie od tego, z jakiego kraju pochodzą sprzedawcy i kupujący. Jednocześnie trzeba pamiętać, że wszystkie informacje w ofercie produktu, muszą być wyrażone w języku natywnym, czyli we francuskim. To budzi zaufanie wśród francuskich klientów.  

Jak rozpocząć sprzedaż na Cdiscount?

Podsumowanie 

Sprzedawcy chcą zaistnieć na francuskim rynku e-commerce. Ciężko jednak zdobyć zaufanie 55 milionów konsumentów, którzy patrzą podejrzliwie na sklepy internetowe nieznanych marek zagranicznych. Alternatywą są bardzo popularne wśród Francuzów duże marketplace’y – to Twoja największa szansa na zbudowanie pozycji na rynku francuskim. 

Nie zrażaj się tym, że Cdiscount jest mniej popularny od globalnego giganta Amazon. Nowym sprzedawcom będzie łatwiej rozpocząć sprzedaż online właśnie u Francuzów. Platforma cieszy się dużą popularnością wśród rodzimych użytkowników mediów społecznościowych. To zwiększa szanse na zaznajomienie lokalnych konsumentów z Twoją marką. A to pierwszy krok, aby podbić niezwykle ważny rynek francuski! 


  1. cdiscount.com revenue | ECDB.com (ecommercedb.com) 
  2. Platformy marketplace w Europie | Taxology 
  3. Seller’s guide on How to sell on Cdiscount marketplace (cedcommerce.com) 

Podobne artykuły

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się