Baza wiedzy  »  E-commerce  »  Jak analizować swoją sprzedaż na Allegro? 

Jak analizować swoją sprzedaż na Allegro? 

16 maja 2024 (Last updated: 16 lipca 2024)

Analiza danych Allegro
  • Czego dowiesz się z Allegro Analytics?  
  • Panel sprzedaży Allegro – jakie dane w nim znajdziesz?  
  • Jakie informacje podejrzysz w panelu Allegro Ads? 
  • Jak analizować rentowność konta Allegro?
  • Skąd brać informacje na temat konkurencji?

Czym jest Allegro i jak założyć konto sprzedawcy?

Czego dowiesz się z Allegro Analytics? 

Allegro Analytics jest jednym z oficjalnych narzędzi Allegro, dlatego może z niego korzystać każdy, kto opłaca abonament Allegro (także podstawowy).

Allegro Analytics to narzędzie do analizy sprzedaży Allegro. Dzięki niemu dowiesz się więcej nie tylko o własnej sprzedaży, ale także o działaniach Twojej konkurencji. Większość danych przyjmuje przejrzystą formę wykresów i tabel. Istnieje także możliwość pobrania raportów w formacie.pdf.

W tej chwili Allegro Analytics daje wgląd w takie obszary jak: 

Korzyści:  

  • najważniejsze informacje o Twojej sprzedaży (np. liczba transakcji, wartość sprzedaży),
  • ranking najlepiej sprzedających się produktów na portalu,
  • trendy sprzedażowe w poszczególnych kategoriach,
  • skuteczność różnych metod promocji,
  • rozkład cen,
  • ranking sprzedających.

Już same nazwy wskazują, do czego mogą Ci się przydać poszczególne funkcjonalności. Ranking najlepiej sprzedających się produktów podpowie Ci, co warto włączyć do swojej oferty i bardziej promować, żeby zwiększyć ruch na sklepie. Obserwowanie trendów pozwoli Ci szybko załapać się na falę wzrostu popytu, a rozkład cen podpowie, czy warto obniżyć cenę, czy też niekoniecznie.

Panel sprzedaży Allegro – jakie dane w nim znajdziesz?

Panel sprzedaży Allegro to inna nazwa zakładki Moja sprzedaż. Jako centrum Twojego sklepu Allegro agreguje mnóstwo przydatnych danych. Do najważniejszych z nich z pewnością należą informacje o zamówieniach i finansach, a także ranking ofert.

 Warto także zwrócić uwagę na jakość sprzedaży. W zakładce Moja sprzedaż znajdziesz tylko podstawowe dane o tym, jak Allegro ocenia Twoją działalność na portalu. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij w opcję Sprawdź jakość sprzedaży.

Gdy to zrobisz, Twoim oczom ukaże się wykres ilustrujący, jaką ocenę otrzymywało Twoje konto w danym dniu. Niżej (pod wykresem) zobaczysz natomiast ile punktów, udało Ci się zdobyć w poszczególnych miarach. Dzięki temu szybko zidentyfikujesz obszary wymagające poprawy. Warto starać się utrzymywać możliwie wysoką jakość sprzedaży, ponieważ ma ona wpływ na trafność ofert. Od niej z kolei zależy to, jakie pozycje będą zajmować Twoje aukcje na liście wyszukiwania produktów Allegro.


 Podoba Ci się to, co czytasz? Zobacz więcej!


Jakie informacje znajdziesz w panelu Allegro Ads?  

Jeśli samodzielnie zarządzasz swoimi kampaniami Allegro Ads, wszystkie informacje na ich temat znajdziesz w panelu Allegro Ads. Warto często do niego zaglądać, aby na bieżąco dokonywać korekt w przypadku spadku skuteczności poszczególnych kreacji.

Panel Allegro Ads to także znakomite źródło informacji do długofalowej analizy płatnych reklam Allegro. Dzięki niemu szybko zapoznasz się z takimi danymi jak: średnie CPC/CPM (koszt kliknięcia/wyświetlenia reklamy), koszt, zwrot z inwestycji i wartość sprzedaży. Wszystko z podziałem na rodzaj reklam (sponsorowane lub graficzne), zdefiniowane grupy kampanii i pojedyncze kreacje.

Niestety, w przypadku, gdy korzystasz z usług agencji Allegro Ads, nie zobaczysz w panelu danych o reklamach działających na swoim koncie. Aby uzyskać ważne informacje, musisz poprosić specjalistów o przesłanie raportu. Możesz także poprosić ich o przygotowanie specjalnego pliku, który następnie załadujesz do darmowego narzędzia dla sprzedawców Allegro AlleSpark. Moduł Statystyki Allegro Ads wyświetli informacje o kampaniach Allegro Ads na Twoim koncie w przejrzysty sposób, co pomoże Ci w kontroli efektywności kampanii Allegro Ads.

Jak analizować rentowność konta Allegro? 

Aby poznać rentowność swojego konta sprzedażowego na Allegro, musisz znać wysokość przychodów i kosztów w danym dniu lub w wybranym przez siebie przedziale czasu. Choć w teorii pozyskanie tych informacji nie jest trudne, w rzeczywistości oznacza trochę liczenia, bo w oficjalny panel sprzedawcy w serwisie Allegro informacje np. o kosztach Allegro Ads dodawane są dopiero pod koniec każdego miesiąca do zbiorczych statystyk kosztów.

Jeśli nie masz czasu na ręczne obliczanie rentowności, z pewnością zaciekawi Cię darmowe narzędzie AlleSpark. Korzystając z niego, możesz generować Raporty Allegro Rentowność, które automatycznie zliczają przychody i koszty, uwzględniając absolutnie wszystkie wydatki (również te generowane przez Allegro Ads). Co ważne, AlleSpark ukazuje dane dla wybranych zakresów (dzień, tydzień lub miesiąc) i różnych segmentów (dla poszczególnych ofert, wybranych kategorii oraz całego konta Allegro).

 

Do czego mogą Ci być przydatne takie dane? Wchodząc np. na rentowność swoich kategorii, szybko zauważysz, w którym segmencie sprzedajesz poniżej zysku, czyli skąd się wycofać lub zoptymalizować działania. Rentowność ofert podpowie Ci z kolei, które z Twoich produktów są w rzeczywistości Twoimi bestsellerami (nie tylko pod przychód, ale czysty zysk) – to na nich należy oprzeć swoją strategię. Możesz, przykładowo, mocniej je reklamować, aby szybko zwiększyć przychody lub wykorzystać je do podniesienia ruchu na innych ofertach.

Skąd brać informacje na temat konkurencji?

Allegro nie pozwala na bezpośredni podgląd danych konkurencji. To znaczy, że nie zobaczysz wartości sprzedaży poszczególnych sklepów.

Możesz zorientować się w sytuacji w swojej kategorii, korzystając z Rankingu sprzedających w Allegro Analytics. Opcja ta prezentuje zanonimizowane dane dla wybranej kategorii. Dzięki niej podejrzysz, ile w wybranym przedziale czasu zarobiły największe sklepy na Allegro. Potrzebujesz dokładniejszych informacji? Możesz spróbować odkryć tożsamość poszczególnych sprzedawców, wpisując w filtr Miasto miejsce, z którego najpopularniejsi sprzedający wysyłają swoje produkty.

Warto także czytać branżowe artykuły i raporty.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją Allegro Ads Pirk Spark, tegorocznym Quality Champion 2024 Allegro Ads Partner +.


  1. Allegro | Allegro Analytics – raporty sprzedażowe Allegro. 
  2. Allegro Ads – reklama Twoich ofert na Allegro. 
  3. Czym są opcje promowania ofert i jak z nich korzystać? – Pomoc (allegrosandbox.pl). 

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(7680) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się