Poznaj Kaufland Global Marketplace
12 kwietnia 2024 (Last updated: 16 lipca 2024)
Rejestracja jednego konta i dostęp do trzech rynków e-commerce? Tak, z platformą Kaufland Global Marketplace to możliwe. Więcej korzyści i wskazówki przydatne w rejestracji konta znajdziesz w artykule.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym jest Kaufland Global Marketplace,
- jakie są statystyki platformy,
- dlaczego warto sprzedawać na tej platformie,
- jakie wymogi musisz spełniać, aby zarejestrować się jako sprzedawca,
- jak założyć konto firmowe,
- jak przebiega weryfikacja konta,
- o jakie teksty prawne musisz zadbać jako sprzedawca.
Platforma sprzedażowa Kaufland
Historia Kaufland sięga 1968 roku, gdy ruszył pierwszy sklep stacjonarny sieci. W 2020 roku grupa rozszerzyła działalność o platformę handlową. Kaufland Global Marketplace umożliwia sprzedawcom z różnych krajów oferowanie produktów na międzynarodowym rynku.
Statystyki Kaufland Global Marketplace
Na platformie Kaufland jest obecnie przeszło 11 tysięcy sprzedawców. Prezentują ponad 45 milionów towarów w ponad 6400 kategoriach. Co miesiąc Kaufland.de odwiedzają 32 miliony użytkowników, co świadczy o jej dużej popularności i zasięgu1.
Korzyści dla sprzedawców Kaufland Global Marketplace
Kaufland Global Marketplace jest jednym z najszybciej rozwijających się marketplace’ów w Niemczech. Sprzedawca może tu liczyć na szereg korzyści: dostęp do wielu platform Kaufland, marketing wielokanałowy i wsparcie sprzedawcy.
- Multi-marketplace: Gdy zarejestrujesz się na marketplace Kaufland, możesz sprzedawać na trzech rynkach – w Niemczech na Kaufland.de, w Czechach na Kaufland.cz i w Słowacji na Kaufland.sk.
- Marketing: Jako sprzedawca otrzymasz kompleksowy pakiet marketingowy. Dzięki niemu zadbasz o SEO, SEA i media społecznościowe. Skorzystasz też z porównywarki cen.
- Metody płatności: Dostosuj sprzedaż do potrzeb konsumentów z różnych krajów. Platforma oferuje wybór metod płatności w pakiecie.
- Różne możliwości integracji: Dzięki numerom GTIN (kodom EAN) proces integracji i wystawiania produktów jest uproszczony.
- Wsparcie językowe: Możesz skorzystać z bezpłatnego tłumaczenia informacji o produktach i zapytań od klientów.
- Warunki: Kaufland daje jasne i przejrzyste zasady współpracy – bez ukrytych kosztów ani długoterminowych zobowiązań umownych.
Jakie wymogi musisz spełniać, aby zostać sprzedawcą na Kaufland Global Marketplace?
Możesz otworzyć sprzedaż jako firma, jeśli spełnisz te warunki:
Formalne
- Posiadasz zarejestrowaną działalność gospodarczą oraz numer VAT OSS lub lokalny numer VAT.
- Jesteś zarejestrowanym użytkownikiem systemów LUCID i WEEE, które są elementem recyklingu i gospodarowania odpadami. Dotyczy to sprzedaży na platformie Kaufland.de.
- Oferowane przez Ciebie produkty są oznaczone oficjalnymi numerami GTIN (kodami EAN), nadanymi przez organizację GS1. Są one wymaganym standardem identyfikacji produktów na rynku międzynarodowym.
Obsługa klienta
- Dostarczasz towary do kraju, w którym działa platforma, oraz zapewniasz obsługę zwrotów.
- Masz opisy produktów oraz gwarantujesz obsługę klienta w języku niemieckim (co najmniej w formie pisemnej).
- Klienci mogą się z Tobą kontaktować telefonicznie i mejlowo.
Pamiętaj o artykułach, których nie możesz sprzedawać w poszczególnych krajach. Pełną listę znajdziesz pod tym linkiem: Kaufland.de // Seller Info Area.
Podoba Ci się to, co czytasz? Zobacz więcej!
- Słowniczek e-commerce – Akademia Cyfryzacji GS1 Polska.
- Jak rozpocząć sprzedaż internetową? Poznaj zalety numeru GTIN – Akademia Cyfryzacji GS1 Polska.
- Platforma sprzedażowa dla Twojego biznesu? Wybierz marketplace! – Akademia Cyfryzacji GS1 Polska.
Jak założyć konto sprzedawcy na Kaufland Global Marketplace?
Przed rozpoczęciem procesu rejestracji przygotuj potrzebne dokumenty:
- aktualny wyciąg z CEIDG/KRS i jego angielską wersję (tłumaczenie musi być potwierdzone przez tłumacza przysięgłego),
- wyciąg z firmowego konta bankowego z danymi banku i właściciela rachunku oraz numerami IBAN i SWIFT,
- dane beneficjentów spółki, w tym zdjęcia ich dowodów osobistych,
- tabela udziałów w języku angielskim lub niemieckim,
- wpis do rejestru VAT PL OSS lub VAT DE,
- potwierdzenie udziału w systemie dualnym.
Rejestracja krok po kroku:
- Na stronie Kaufland kliknij „Register”.
- Wybierz plan, w jakim chcesz rozpocząć działalność na marketplace:
- plan podstawowy,
- pakiet planu podstawowego plus link do Twojego sklepu internetowego.
- Uzupełnij dane: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło.
- Zaakceptuj warunki i regulamin.
- Podaj informacje o swojej firmie i załącz wymagane dokumenty.
Weryfikacja konta
Proces weryfikacji nowych kont na platformie Kaufland zależy od rodzaju działalności.
Osoby fizyczne i jednoosobowe działalności gospodarcze
- Wyślij formularz rejestracyjny i niezbędne dokumenty.
- Porozmawiaj z przedstawicielem wsparcia Kaufland: po angielsku lub niemiecku. Wideoweryfikacja potwierdzi Twoją tożsamość oraz dane z formularza.
- Jeżeli rozmowa nie przebiegnie pomyślnie, możesz ją powtórzyć. Po kilku nieudanych próbach proces może zostać zamknięty. Wtedy musisz rozpocząć rejestrację od nowa.
Spółki
- Wyślij formularz rejestracyjny i potrzebne dokumenty.
- Nie musisz przechodzić wideoweryfikacji.
- Po weryfikacji dokumentów dostaniesz powiadomienie w formularzu rejestracyjnym. Otrzymasz je w ciągu trzech dni roboczych od złożenia dokumentów.
- Jeśli dokumentacja będzie niekompletna, dostaniesz listę brakujących elementów do uzupełnienia.
Po zakończeniu weryfikacji i jej pozytywnym wyniku możesz skonfigurować swoje konto w portalu sprzedawcy.
Jakie teksty prawne musisz posiadać na koncie sprzedawcy?
Na platformie e-commerce, takiej jak Kaufland, musisz zapewnić, że Twoja działalność jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawnymi. Przygotuj i udostępnij:
Regulamin sprzedaży (Terms & Conditions)
Określa proces zakupowy, warunki dostawy, zasady płatności, reklamacji oraz gwarancji. Powinien być jasny, zrozumiały i łatwo dostępny dla użytkowników.
Polityka prywatności (Privacy Policy)
Informuje użytkowników o tym, jakie dane osobowe zbierasz i w jaki sposób są one wykorzystywane i przechowywane. Musisz też poinformować użytkowników o ich prawach w odniesieniu do tych danych. Polityka prywatności musi być zgodna z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO).
Polityka zwrotów (Return Policy)
Powinna jasno określać: 1) warunki, w jakich klienci mogą zwracać kupione produkty, 2) terminy zwrotów oraz 3) sposób zwrotów. Polityka powinna również informować o wyjątkach od standardowej polityki zwrotów.
Stopka firmowa (Footer/Impressum)
To podstawowy element każdej strony internetowej. Zawiera informacje identyfikujące sprzedawcę:
- nazwa firmy,
- adres,
- dane kontaktowe,
- numer rejestracyjny działalności,
- informacje o reprezentacji prawnej.
Jest to wymóg prawny w wielu krajach. Ma na celu zapewnić transparentność i możliwość kontaktu ze sprzedawcą.
Podsumowanie
Niemcy wyróżniają się doskonale rozwiniętą siecią logistyczną. Centralne położenie na kontynencie umożliwia sprawną dystrybucję towarów do sąsiednich państw. Kraj jest atrakcyjnym rynkiem dla e-handlu, bo oferuje dostęp do szerokiego grona odbiorców.
Kaufland Global Marketplace jest jednym z najszybciej rozwijających się kanałów e-commerce. Sprzedawcy internetowi otrzymują dostęp do trzech rynków w segmencie sprzedaży online. Marketplace Kaufland oferuje sporo darmowych usług, dzięki którym Twoje produkty łatwiej trafią do potencjalnych klientów.