Baza wiedzy  »  E-commerce  »  Jak zadbać o dobrą nawigację sklepu Allegro?

Jak zadbać o dobrą nawigację sklepu Allegro?

30 lipca 2024

Odpowiednio zaprojektowany sklep Allegro nie tylko pozwala zwiększyć ruch na ofertach, ale także skraca proces zakupowy. Zwiększ potencjał swojego konta i dopracuj takie elementy jak serie produktowe, tagi ofertowe, banery i wielowariantowość. Jak zadbać o dobrą nawigację sklepu Allegro? Przeczytaj ten artykuł. Najlepsze praktyki dotyczące dobrej nawigacji sklepów zebrała dla nas agencja marketplace Allegro Pirk Spark.  

  • Dlaczego nawigacja sklepu Allegro jest ważna? 
  • Banery w zakładce Sklep – buduj ruch świadomie
  • Tagi ofertowe pozwalają na tworzenie własnych kategorii
  • Serie produktowe, czyli sposób na zaprezentowanie asortymentu
  • Wielowariantowość ochroni Cię przed odpływem klientów  

Dlaczego nawigacja sklepu Allegro jest ważna?  

Niektórzy sprzedawcy Allegro posiadają dopracowane oferty i sporo inwestują w promocje i reklamy Allegro Ads, a mimo to nie zauważają wzrostu sprzedaży. Za taki stan rzeczy może odpowiadać nieprawidłowa architektura sklepu. Klienci rzadko zatrzymują się na pierwszej aukcji – o wiele częściej dokonują zakupu produktu oglądanego jako któryś z kolei. Aby zwiększyć szansę, że pozostaną w obrębie Twojego konta i nie odpłyną do konkurencji, musisz stworzyć tak wiele połączeń pomiędzy towarami jak to tylko możliwe. Tego typu połączenia to właśnie esencja nawigacji sklepu Allegro. Stosując prawidłowe linki oraz różne metody przekierowywania ruchu, najprawdopodobniej w krótkim czasie zauważysz przypływ kupujących i wzrost sprzedaży

Banery w zakładce Sklep – buduj ruch świadomie   

Zakładka Sklep to funkcja dostępna jedynie dla sprzedających, którzy opłacają abonament Allegro. Choćby z tego powodu warto rozważyć wykupienie przynajmniej pakietu podstawowego (za 49 zł miesięcznie). Zakładka Sklep upodabnia bowiem konto Allegro i jego menu do wyglądu zwyczajnych sklepów internetowych. Dzięki temu ułatwia klientom poruszanie się w jego obrębie.   

Najbardziej widocznymi elementami zakładki są banery:  

  • Baner sklepu – to idealne miejsce, aby zaprezentować logo sklepu, motto oraz najważniejsze dla siebie kategorie produktowe.

Przykładowy baner ofertowy w zakładce Sklep od agencji marketplace Pirk Spark.

  • 5 banerów na liście ofert – wyświetlają się nad listą ofert danego sklepu, więc skutecznie przyciągają wzrok potencjalnych klientów. Wykorzystaj je do zareklamowania kluczowych produktów (bestsellerów lub towarów, których z jakiegoś powodu planujesz pozbyć się z asortymentu). Pamiętaj, aby połączyć kreację graficzną z właściwym linkiem! 
  • Banery pionowe – stanowią element karuzeli ofert. Wykorzystaj je do podzielenia asortymentu na atrakcyjne kategorie (np. Nowości, Kosmetyki wegańskie, Najczęściej kupowane).  

Tagi ofertowe pozwalają na tworzenie własnych kategorii  

Po lewej stronie w zakładce Sklep znajdziesz sekcję z tagami ofertowymi. Mimo podobieństwa ze słowem „hashtagi”, tagi Allegro nie mają z nimi zbyt wiele wspólnego. Na portalu pełnią rolę typowo nawigacyjną, gdyż dają sprzedawcom możliwość przydzielenia asortymentu do różnych kategorii. Marketplace pozwala na zastosowanie nawet 100 tagów w obrębie jednego konta, niemniej najlepiej ograniczyć się do ok. 30. O ten aspekt warto zadbać subtelnie, ponieważ jeśli stworzysz ich zbyt wiele, Twoi klienci mogą poczuć się przytłoczeni i w ogóle przestaną z nich korzystać. 

Przykładowe tagi ofertowe Allegrp od agencji marketplace Pirk Spark.

Nie masz pomysłu na własne tagi? Wczuj się w kupującego i wyobraź sobie, czego może szukać na Twoim koncie. Jeśli sprzedajesz artykuły dla zwierząt, klient pewnie spodziewa się trafić na karmę dla psa lub kota (mokrą i/lub suchą), kosmetyki do kąpieli, zabawki, suplementy, ubranka i legowiska. To dobry początek. Nie musisz się ograniczać. Dobrym źródłem inspiracji są trendy. W branży produktów dla zwierząt ostatnio popularne są karmy monobiałkowe i wegańskie. Posiadasz je na stanie? Poinformuj o tym użytkowników Allegro, tworząc tag i linkując odpowiednie produkty!


 Podoba Ci się to, co czytasz? Zobacz więcej!


Serie produktowe, czyli sposób na zaprezentowanie asortymentu  

Serie produktowe to kolejna funkcja dostępna jedynie dla osób opłacających abonament Allegro. Mają formę graficznych kafelków, które wyświetlają się w dwóch miejscach: w zakładce Sklep oraz pod każdą ofertą danego konta. Maksymalnie możesz ich stworzyć 12. Z racji prezentowania w jednej lub dwóch liniach warto wykorzystywać całkowitą liczbę lub ograniczać się do 6. Wszystkie inne konfiguracje nie wyglądają zbyt estetycznie.

Przykładowe serie produktowe Allegro od agencji marketplace Pirk Spark.

Za pomocą serii produktowych zaprezentujesz klientom swój asortyment w atrakcyjny sposób. Co więcej, ułatwisz im docieranie do tych grup produktów, które w danym momencie interesują ich najbardziej. Aby serie faktycznie pełniły swoją funkcję, muszą być przemyślane. W ich przypadku lepiej się nie rozdrabniać. Wystarczy, że podzielisz produkty na ogólne grupy. W zależności od branży i własnych preferencji zastosuj zdjęcia przedstawiające przykładowe towary, proste grafiki lub ikonki.

Wielowariantowość ochroni Cię przed odpływem klientów  

Wielowariantowość to funkcja, która wyświetla w ramach danej oferty podobne produkty, które różnią się jedną lub dwoma cechami (np. kolorem, rozmiarem). Stosując wielowariantowość, nie tylko skrócisz proces wyszukiwania i zwiększysz szansę na to, że klient znajdzie w Twoim sklepie przedmiot, którego szuka, ale także zminimalizujesz liczbę zwrotów.

jak zadbać o dobrą nawigację sklepu Allegro

Przykładowa wielowariantowość Allegro od agencji marketplace Pirk Spark.

A to wciąż nie wszystko! Oferty Allegro z wielowariantowością cechują się wyższym wskaźnikiem trafności. To oznacza, że wyświetlają się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jakby tego było mało, dodanie funkcji wielowariantowości zabezpiecza przed ucieczką klientów na konta konkurencji. Jak to możliwe? W przypadku niektórych aukcji bez wielowariantowości system wyświetla podobny produkt od konkurencji. Tym samym, klient, którego udało Ci się pozyskać za pomocą drogiej kampanii Allegro Ads, może sfinalizować transakcję u Twojego rywala, nawet o tym nie wiedząc! Aby temu zapobiec, musisz zadbać o wielowariantowość na tak wielu swoich ofertach, jak to tylko możliwe.


Artykuł powstał przy współpracy z agencją Allegro Ads Pirk Spark, tegorocznym Quality Champion 2024 Allegro Ads Partner +.

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(9300) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }

Zarejestruj się i dołącz do ponad 1500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się