Baza wiedzy  »  E-commerce  »  eBay – odkryj potencjał sprzedaży e-commerce cross-border na 190 rynkach 

eBay – odkryj potencjał sprzedaży e-commerce cross-border na 190 rynkach 

02 kwietnia 2024 (Last updated: 20 maja 2024)

ecommerce, marketplace

Czego dowiesz się z artykułu?      

  • Czym jest eBay. 
  • Jakie są statystyki sprzedaży na platformie.  
  • Dlaczego warto sprzedawać na eBay.  
  • Jakie wymogi formalne musisz spełniać.  
  • Jak zarejestrować konto sprzedawcy.  

Czym jest eBay?  

Ebay to jedna z największych platform sprzedażowych dostępnych w internecie. Jej użytkownicy mogą kupować i sprzedawać różnorodne produkty i usługi. Założył ją Pierre Omidyar w 1995 roku w Stanach Zjednoczonych. Szybko rozwinęła się w jeden z największych serwisów aukcyjnych na świecie. Jest kojarzona z szeroką gamą towarów – od elektroniki i odzieży po antyki i przedmioty kolekcjonerskie. eBay oferuje różne rodzaje kont: osobiste, firmowe i sklepowe.    

Przeczytaj raport Kierunek: cross-border e-commerce, wydany przez GS1 Polska

Statystyki sprzedaży na platformie 

Na eBay’u kupuje obecnie ponad 130 milionów osób. Platforma jest znana w 190 krajach. W ostatnim kwartale 2023 roku eBay Inc. odnotował wzrost przychodów o 2% do wartości 2,6 miliarda dolarów. W tym samym okresie zysk netto firmy zwiększył się o 8% w stosunku do roku poprzedniego i zamknął rok kwotą 728 milionów dolarów.1 

Polskie firmy z sukcesem sprzedają w serwisie eBay. 80% sprzedaży to transakcje na rynkach Unii Europejskiej. Polscy sprzedawcy realizują transakcje średnio na 28 rynkach zagranicznych.  2 

Dlaczego warto sprzedawać na eBay?  

Jako sprzedawca na eBay otrzymasz szereg korzyści. Niezależnie od branży, w której działasz.  

Globalny zasięg. eBay daje dostęp do międzynarodowej bazy klientów, co zwiększa potencjalny rynek dla Twoich produktów.  

Elastyczna sprzedaż. Platforma oferuje różne metody sprzedaży, w tym aukcje, opcję “Kup teraz” oraz licytacje. Możesz dostosować strategię sprzedaży do aktualnych potrzeb.  

Prosty proces sprzedaży. Serwis eBay jest łatwą w użyciu platformą, która pomaga w szybkim wystawianiu i zarządzaniu ofertami. 

Zaufanie kupujących. eBay jest uznaną marką, która cieszy się zaufaniem użytkowników na całym świecie, co może przekładać się na większą liczbę transakcji. 

Stałe opłaty. eBay oferuje przejrzysty system opłat, który ułatwia planowanie kosztów i zysków.  

Darmowe oferty. Możesz umieszczać określoną liczbę ofert miesięcznie bez dodatkowych opłat. Tak obniżysz koszty rozpoczęcia sprzedaży.  

Narzędzia marketingowe. eBay oferuje narzędzia promocyjne i marketingowe, które mogą pomóc w zwiększeniu widoczności ofert i przyciągnięciu większej liczby klientów.  

Ochrona sprzedawców. Platforma oferuje różne formy wsparcia i ochrony dla sprzedawców. Zwiększasz bezpieczeństwo prowadzenia działalności.  

Jakie wymogi formalne trzeba spełniać na eBay?  

Zgodnie z przepisami Aktu o usługach cyfrowych (DSA), sprzedawca działający na rynku UE musi przejść szczegółową weryfikację przed rozpoczęciem sprzedaży na eBay.   

Proces ten obejmuje potwierdzenie:  

  • adresu e-mail,   
  • numeru telefonu,   
  • danych osobowych,   
  • informacji o firmie,  
  • danych konta bankowego.   

Weryfikacja ma zapewnić zgodność z przepisami i bezpieczeństwo transakcji na platformie. Nowi sprzedawcy z UE są weryfikowani od razu po rejestracji. Aktualni sprzedawcy mają czas do końca 2025 roku na jej ukończenie.   

Sprzedawcy spoza UE muszą przejść weryfikację tylko, gdy aktywnie wystawiają produkty na jednym z europejskich serwisów eBay. Platforma współpracuje ze sprzedawcami, aby upewnić się, że mają świadomość wymogów i przestrzegają przepisów UE. 

Jak zarejestrować konto sprzedawcy na eBay? 

Oto kroki, które pomogą Ci stworzyć konto sprzedawcy. 
1. Wejdź na stronę Zarejestruj się: Utwórz konto firmowe (ebay.pl) 
2. Wybierz, jakie konto chcesz stworzyć. Do wyboru masz konto prywatne lub firmowe. To drugie będzie dobrym wyborem, jeśli:  
– posiadasz firmę lub reprezentujesz organizację non profit, 
– planujesz sprzedawać duże ilości towarów.  
3. W zależności od wybranego rodzaju konta, musisz podać dane osobowe lub dane firmy.  

Zarejestruj się: Utwórz konto firmowe (ebay.pl)

4. Założenie konta firmowego wiąże się z podaniem formy prowadzenia działalności. Do wyboru masz:   

  • działalność z osobowością prawną,  
  • działalność jako indywidualny przedsiębiorca lub właściciel.  

Działalność z osobowością prawną  

Określ rodzaj spółki: kapitałowa, osobowa, lub publiczna. Następnie podaj pełne dane firmy: oficjalną nazwę, lokalizację, adres, numer telefonu oraz REGON lub KRS. Dokumentem potwerdzającym adres firmy może być: umowa najmu lub rachunek za media ze wskazaną lokalizacją siedziby.  

Zarządzanie działalnością jako jednoosobowy przedsiębiorca lub właściciel 
Podaj imię i nazwisko, kraj, adres zamieszkania, numer telefonu oraz datę urodzenia. Miejsce zamieszkania potwierdzisz za pomocą wyciągu bankowego, rachunku za media, lub innego dokumentu, na którym znajduje się Twoje imię, nazwisko i adres zamieszkania.  

Aby sprzedawać w serwisie eBay, musisz mieć zweryfikowany adres zamieszkania lub siedziby firmy w jednym z akceptowanych krajów.  Pełną listę znajdziesz tutaj: Rozpoczęcie sprzedaży na eBay.  

5. Gdy założysz konto, musisz je zweryfikować. Możesz to zrobić za pomocą karty kredytowej, telefonicznie lub mejlem. 

Gdy rozważasz sprzedaż międzynarodową, musisz wybrać opcję sprzedaży.  

Opcja podstawowa: 

  • Możesz zarządzać sprzedażą przez jedną stronę, np. Przez polski serwis ebay.pl. 
  • Pozwala na wysyłkę do klientów zagranicznych. Cena będzie przeliczana na walutę kupującego ze złotówek. 
  • Oferty będą prezentowane w języku polskim. Może to zniechęcić niektórych zagranicznych klientów. 
  • Nie musisz tworzyć opisów w różnych językach ani zarządzać wieloma stronami eBay. 

Opcja zaawansowana: 

  • Pozwala na wystawianie ofert w różnych językach na zagranicznych domenach eBay. 
  • Możesz ustawić różne ceny dla różnych rynków zagranicznych. 
  • Oferty są lepiej widoczne i dostosowane do lokalnych wyszukiwań. 
  • Wymaga  tworzenia opisów w różnych językach i uwzględnienia lokalnych opłat i prowizji. 

Jak rozpocząć sprzedaż na eBay?

Podsumowanie  

Sprzedaż online na eBay zacznij od analizy rynku, konkurencji i potrzeb potencjalnych konsumentów. Renoma tej platfromy sprzedażowej może być kluczem do sukcesu w Twojej przygodzie e-commerce. 


  1. Na to czekali inwestorzy: wtorkowe raport spółek eBay Inc. i Beyond Meat Inc. – Comparic 
  2. Dlaczego warto sprzedawać na eBay? | Strefa Sprzedawcy 

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(7328) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się