Baza wiedzy  »  E-commerce  »  Poznaj Kaufland Global Marketplace 

Poznaj Kaufland Global Marketplace 

12 kwietnia 2024

Kaufland Global Marketplace

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • czym jest Kaufland Global Marketplace, 
  • jakie są statystyki platformy, 
  • dlaczego warto sprzedawać na tej platformie, 
  • jakie wymogi musisz spełniać, aby zarejestrować się jako sprzedawca, 
  • jak założyć konto firmowe, 
  • jak przebiega weryfikacja konta, 
  • o jakie teksty prawne musisz zadbać jako sprzedawca. 

Platforma sprzedażowa Kaufland 

Historia Kaufland sięga 1968 roku, gdy ruszył pierwszy sklep stacjonarny sieci. W 2020 roku grupa rozszerzyła działalność o platformę handlową. Kaufland Global Marketplace umożliwia sprzedawcom z różnych krajów oferowanie produktów na międzynarodowym rynku.  

Przeczytaj raport Kierunek: cross-border e-commerce, wydany przez GS1 Polska

Statystyki Kaufland Global Marketplace 

Na platformie Kaufland jest obecnie przeszło 11 tysięcy sprzedawców. Prezentują ponad 45 milionów towarów w ponad 6400 kategoriach. Co miesiąc Kaufland.de odwiedzają 32 miliony użytkowników, co świadczy o jej dużej popularności i zasięgu1

Korzyści dla sprzedawców Kaufland Global Marketplace 

Kaufland Global Marketplace jest jednym z najszybciej rozwijających się marketplace’ów w Niemczech. Sprzedawca może tu liczyć na szereg korzyści: dostęp do wielu platform Kaufland, marketing wielokanałowy i wsparcie sprzedawcy.  

  • Multi-marketplace: Gdy zarejestrujesz się na marketplace Kaufland, możesz sprzedawać na trzech rynkach – w Niemczech na Kaufland.de, w Czechach na Kaufland.cz i w Słowacji na Kaufland.sk
  • Marketing: Jako sprzedawca otrzymasz kompleksowy pakiet marketingowy. Dzięki niemu zadbasz o SEO, SEA i media społecznościowe. Skorzystasz też z porównywarki cen.  
  • Metody płatności: Dostosuj sprzedaż do potrzeb konsumentów z różnych krajów. Platforma oferuje wybór metod płatności w pakiecie. 
  • Różne możliwości integracji: Dzięki numerom GTIN (kodom EAN) proces integracji i wystawiania produktów jest uproszczony. 
  • Wsparcie językowe: Możesz skorzystać z bezpłatnego tłumaczenia informacji o produktach i zapytań od klientów. 
  • Warunki: Kaufland daje jasne i przejrzyste zasady współpracy – bez ukrytych kosztów ani długoterminowych zobowiązań umownych.  

Jakie wymogi musisz spełniać, aby zostać sprzedawcą na Kaufland Global Marketplace? 

Możesz otworzyć sprzedaż jako firma, jeśli spełnisz te warunki: 

Formalne 

  • Posiadasz zarejestrowaną działalność gospodarczą oraz numer VAT OSS lub lokalny numer VAT.  
  • Jesteś zarejestrowanym użytkownikiem systemów LUCID i WEEE, które są elementem recyklingu i gospodarowania odpadami. Dotyczy to sprzedaży na platformie Kaufland.de.  
  • Oferowane przez Ciebie produkty są oznaczone oficjalnymi numerami GTIN (kodami EAN), nadanymi przez organizację GS1. Są one wymaganym standardem identyfikacji produktów na rynku międzynarodowym. 

Obsługa klienta 

  • Dostarczasz towary do kraju, w którym działa platforma, oraz zapewniasz obsługę zwrotów. 
  • Masz opisy produktów oraz gwarantujesz obsługę klienta w języku niemieckim (co najmniej w formie pisemnej). 
  • Klienci mogą się z Tobą kontaktować telefonicznie i mejlowo. 

Pamiętaj o artykułach, których nie możesz sprzedawać w poszczególnych krajach. Pełną listę znajdziesz pod tym linkiem: Kaufland.de // Seller Info Area

Potrzebujesz więcej informacji o GTIN?

Jak założyć konto sprzedawcy na Kaufland Global Marketplace? 

Przed rozpoczęciem procesu rejestracji przygotuj potrzebne dokumenty: 

  • aktualny wyciąg z CEIDG/KRS i jego angielską wersję (tłumaczenie musi być potwierdzone przez tłumacza przysięgłego), 
  • wyciąg z firmowego konta bankowego z danymi banku i właściciela rachunku oraz numerami IBAN i SWIFT, 
  • dane beneficjentów spółki, w tym zdjęcia ich dowodów osobistych, 
  • tabela udziałów w języku angielskim lub niemieckim, 
  • wpis do rejestru VAT PL OSS lub VAT DE, 
  • potwierdzenie udziału w systemie dualnym. 

Rejestracja krok po kroku: 

  1. Na stronie Kaufland kliknij „Register”. 
  1. Wybierz plan, w jakim chcesz rozpocząć działalność na marketplace:  
  • plan podstawowy, 
  • pakiet planu podstawowego plus link do Twojego sklepu internetowego. 
  1. Uzupełnij dane: imię, nazwisko, adres e-mail, hasło. 
  1. Zaakceptuj warunki i regulamin.  
  1. Podaj informacje o swojej firmie i załącz wymagane dokumenty. 

Weryfikacja konta 

Proces weryfikacji nowych kont na platformie Kaufland zależy od rodzaju działalności. 

Osoby fizyczne i jednoosobowe działalności gospodarcze 

  • Wyślij formularz rejestracyjny i niezbędne dokumenty. 
  • Porozmawiaj z przedstawicielem wsparcia Kaufland: po angielsku lub niemiecku. Wideoweryfikacja potwierdzi Twoją tożsamość oraz dane z formularza. 
  • Jeżeli rozmowa nie przebiegnie pomyślnie, możesz ją powtórzyć. Po kilku nieudanych próbach proces może zostać zamknięty. Wtedy musisz rozpocząć rejestrację od nowa. 

Spółki 

  • Wyślij formularz rejestracyjny i potrzebne dokumenty. 
  • Nie musisz przechodzić wideoweryfikacji. 
  • Po weryfikacji dokumentów dostaniesz powiadomienie w formularzu rejestracyjnym. Otrzymasz je w ciągu trzech dni roboczych od złożenia dokumentów. 
  • Jeśli dokumentacja będzie niekompletna, dostaniesz listę brakujących elementów do uzupełnienia. 

Po zakończeniu weryfikacji i jej pozytywnym wyniku możesz skonfigurować swoje konto w portalu sprzedawcy.

Jak rozpocząć sprzedaż na marketplace Kaufland?

Jakie teksty prawne musisz posiadać na koncie sprzedawcy? 

Na platformie e-commerce, takiej jak Kaufland, musisz zapewnić, że Twoja działalność jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawnymi. Przygotuj i udostępnij: 

Regulamin sprzedaży (Terms & Conditions)  

Określa proces zakupowy, warunki dostawy, zasady płatności, reklamacji oraz gwarancji. Powinien być jasny, zrozumiały i łatwo dostępny dla użytkowników. 

Polityka prywatności (Privacy Policy)  

Informuje użytkowników o tym, jakie dane osobowe zbierasz i w jaki sposób są one wykorzystywane i przechowywane. Musisz też poinformować użytkowników o ich prawach w odniesieniu do tych danych. Polityka prywatności musi być zgodna z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych (RODO). 

Polityka zwrotów (Return Policy)  

Powinna jasno określać: 1) warunki, w jakich klienci mogą zwracać kupione produkty, 2) terminy zwrotów oraz 3) sposób zwrotów. Polityka powinna również informować o wyjątkach od standardowej polityki zwrotów. 

Stopka firmowa (Footer/Impressum)  

To podstawowy element każdej strony internetowej. Zawiera informacje identyfikujące sprzedawcę:  

  • nazwa firmy,  
  • adres,  
  • dane kontaktowe,  
  • numer rejestracyjny działalności,  
  • informacje o reprezentacji prawnej.  

Jest to wymóg prawny w wielu krajach. Ma na celu zapewnić transparentność i możliwość kontaktu ze sprzedawcą. 

Podsumowanie 

Niemcy wyróżniają się doskonale rozwiniętą siecią logistyczną. Centralne położenie na kontynencie umożliwia sprawną dystrybucję towarów do sąsiednich państw. Kraj jest atrakcyjnym rynkiem dla e-handlu, bo oferuje dostęp do szerokiego grona odbiorców.  

Kaufland Global Marketplace jest jednym z najszybciej rozwijających się kanałów e-commerce. Sprzedawcy internetowi otrzymują dostęp do trzech rynków w segmencie sprzedaży online. Marketplace Kaufland oferuje sporo darmowych usług, dzięki którym Twoje produkty łatwiej trafią do potencjalnych klientów. 


  1. Kaufland.de // Obszar informacji dla sprzedawców. 

Podobne artykuły

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się