Baza wiedzy  »  E-commerce  »  Jak zacząć sprzedawać na EmpikPlace?  

Jak zacząć sprzedawać na EmpikPlace?  

11 kwietnia 2024 (Last updated: 20 maja 2024)

EmpikPlace, marketplace

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • jak wystawić produkt na marketplace, 
  • jakie są koszty związane ze sprzedażą,  
  • jak reklamować swój produkt, 
  • jak dołączyć do Empik Premium. 

Czym jest EmpikPlace i jak założyć konto sprzedawcy?

Jak wystawiać produkty na EmpikPlace? 

Aby sprzedać produkty na EmpikPlace, masz do wyboru dwie opcje: możesz wystawić ofertę ręcznie lub automatycznie.  

Opcja manualna  

Wprowadzasz produkty jeden po drugim (lub w paczkach) przez panel sprzedawcy. Dodajesz zdjęcia, opisy produktów i inne wymagane informacje. 

Opcja automatyczna  

Łączysz swój sklep online z systemem EmpikPlace. Produkty są automatycznie aktualizowane pod względem liczby, cen i opisów. Jeśli chcesz użyć tej opcji, musisz posiadać własny system informatyczny. Możesz także skorzystać z usług zewnętrznych dostawców integracji. 

EmpikPlace polega na katalogowaniu produktów. Każdy produkt ma założoną wyłącznie jedną kartę, która jest widoczna na portalu Empik. Możesz podpiąć swoją ofertę pod daną kartę produktu. Jeśli nie znajdziesz danego produktu na empik.com, to możesz założyć nową kartę.  

Każda karta produktu musi przejść weryfikację. Powinna posiadać wymagane atrybuty1

  1. kategoria,  
  1. numer katalogowy produktu, 
  1. nazwa (tytuł),  
  1. opis,  
  1. numer GTIN (kod EAN),  
  1. zdjęcie,  
  1. stawka VAT,  
  1. producent.  

Jak realizować zamówienia na platformie EmpikPlace? 

Jeśli sprzedajesz na marketplace Empik, to odpowiadasz za obsługę zamówień swoich klientów. Musisz zapakować i wysłać produkt, a także obsłużyć reklamacje i zwroty produktów. Możesz wybrać dowolną firmę kurierską lub pocztową. Musisz jednak zadbać o możliwość śledzenia przesyłki. Informacje o zamówieniach dostajesz na swój panel sprzedawcy lub na adres e-mail. Jeśli ktoś kupi Twój produkt, musisz potwierdzić realizację zamówienia. Masz na to 24 godziny. Musisz także wysłać ten produkt w ciągu 48 godzin od potwierdzenia przyjęcia zamówienia. 

Numer GTIN a sprzedaż na EmpikPlace 

Jeśli sprzedajesz na Empik Marketplace, musisz spełniać określone warunki. Jednym z nich jest to, że nowy produkt musi posiadać legalny kod EAN. Platforma weryfikuje dostarczone od sprzedawców dane produktowe w bazie produktowej GS1.  

Twój produkt może zostać ukryty w katalogu. Stanie się tak, jeśli numer GTIN (EAN) Twojego produktu wskaże, że jest on nieprawidłowy lub „nielegalny”. 

W jaki sposób kod EAN (numer GTIN) pomaga w sprzedaży na EmpikPlace? 

  • Szukanie produktów za pomocą numeru GTIN (kodu EAN) daje najtrafniejsze wyniki. 
  • Dokładnie łączy oferty z produktami. 
  • Klienci odnajdą ten produkt, którego poszukują. 
  • Proces weryfikacji błędów jest bardziej precyzyjny. 
  • Wykrywanie duplikatów produktów działa efektywniej. 
  • Numer GTIN pozwala wykryć niezgodności w ofertach, które zostały nieprawidłowo przypisane do produktu. 

Potrzebujesz więcej informacji o GTIN?

Koszty i prowizje związane ze sprzedażą na marketplace Empik 

Współpraca sprzedawcy i EmpikPlace oparta jest na prowizjach od sprzedaży. Aktywacja i utrzymanie konta są darmowe. Nie płacisz też za integrację Twojego sklepu z platformą Empik. Jedną z głównych zalet EmpikPlace jest to, że umożliwia łatwą integrację z popularnymi systemami sprzedażowymi, takimi jak WooCommerce czy IdoSell. Dzięki temu możesz zarządzać swoimi produktami i zamówieniami z jednego miejsca. 

Jak reklamować swój produkt w EmpikPlace? 

Masz już konto sprzedawcy i swoje pierwsze oferty. Teraz potrzebujesz tylko dotrzeć do milionów klientów e-commerce. Zapoznaj się z Empik Ads2. Jest to skuteczny sposób na wzrost sprzedaży i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki. Empik Ads to narzędzie, które pozwoli Ci samodzielnie tworzyć kampanie reklamowe na Empik.com i nimi zarządzać. 

Empik Ads oferuje dwa formaty reklam: produkt sponsorowany i marka sponsorowana. 

Produkt sponsorowany  
Wyróżni Twoją ofertę na liście wyszukiwania, gdy klienci wpiszą frazę lub słowa kluczowe związane z Twoim produktem. Twoja oferta pojawia się na pierwszej i co siódmej pozycji. Karta produktu będzie oznaczona jako sponsorowana.  

Marka sponsorowana  
Jest to pakiet reklamowy dla producentów i sprzedawców. To idealna opcja, jeśli zależy Ci na zwiększeniu rozpoznawalności swojej marki, sklepu bądź oferowanych produktów. Wypromujesz sklep, markę lub wybrane produkty nad wynikami wyszukiwania. Reklama graficzna składa się zazwyczaj z logotypu sklepu, krótkiego opisu i trzech lub więcej ofert produktów. Reklama wyświetli się nad wynikami wyszukiwania. Klienci otrzymają informację, że oferta jest sponsorowana.  

Empik zadbał o ofertę reklamową i stworzył Empik Ads. Działa ona na zasadzie modelu CPC (ang. cost per click). Jest to najbardziej popularny system rozliczania płatnych reklam. CPC polega na tym, że płacisz tylko za kliknięcia w Twoją reklamę produktu lub marki. Sam ustalasz stawkę za klik i budżet na kampanię. Wybierasz, czy chcesz płacić za każdy dzień kampanii czy za cały okres jej trwania. Empik Ads daje Ci dostęp do szczegółowych analiz, które pokazują efektywność Twojej reklamy, co pomaga Ci ją zoptymalizować. Dzięki temu podejmiesz lepsze działania marketingowe i oszczędzisz na mniej trafionych reklamach. 

Chcesz rozpocząć sprzedaż internetową?

Dołącz do Empik Premium 

Empik Premium3 to program lojalnościowy, który daje Ci szansę na zwiększenie sprzedaży i zysków. Jeśli dołączysz do programu, to uzyskasz dodatkowe benefity, takie jak oznaczenia „Premium” bezpośrednio w serwisie. 

Chcesz dołączyć do Empik Premium jako sprzedawca? Sprawdź, czy spełniasz warunki: 

  • Twoje zamówienia są realizowane bez problemów – przyjmujesz ponad 98% z nich. 
  • Klienci są zadowoleni z Twojej oferty i obsługi – masz co najmniej 10 pozytywnych opinii i średnią ocenę na poziomie 4,5 lub wyższą
  • Twoje produkty są dostępne dla Klientów Empik Premium Free i Empik Premium – oferujesz co najmniej jedną z opcji dostawy: Paczkomat, Poczta Polska lub Żabka. 

Jeśli udało Ci się spełnić te kryteria w ciągu ostatnich trzech miesięcy, możesz zgłosić się do programu Empik Premium. Jeśli nie masz wystarczającej liczby opinii z tego okresu, Empik weźmie pod uwagę Twoją średnią ocenę ze wszystkich transakcji. 

Podsumowanie 

Empik jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek na polskim rynku książek, prasy i multimediów. EmpikPlace jest trzecią w Polsce platformą sprzedażową i ma unikalną bazę klientów. Połącz swój sklep ze sprzedażą na tej platformie, aby skutecznie korzystać z możliwości działania na rynku e-commerce. Skorzystaj z dodatkowych usług Empik Marketplace. Pokaż swoją markę, dotrzyj do milionów klientów i skutecznie sprzedawaj swoje produkty. 


Źródła: 

  1. Księga dobrych praktyk przy zakładaniu nowej karty produktu – EmpikPlace
  2. EmpikPlace Empik Ads
  3. Pomoc dla sprzedawców – Empik Premium
  4. Pomoc dla sprzedawców – Dodawanie ofert oraz produktów (empik.com)

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(7385) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się