Baza wiedzy  »  E-commerce  »  W jaki sposób promować się na Allegro? Rodzaje reklam

W jaki sposób promować się na Allegro? Rodzaje reklam

16 maja 2024 (Last updated: 22 października 2024)

zakupy online

Skuteczne sprzedawanie na Allegro wymaga stosowania różnych metod promocji i kampanii Allegro Ads. Czym różnią się od siebie poszczególne formaty reklamowe i kiedy sprawdzają się najlepiej? W jaki sposób promować się na Allegro? Sprawdź, czytając ten wpis.  

  • Reklama na Allegro a inne sposoby zwiększenia widoczności?  
  • Płatne reklamy Allegro, czyli Allegro Ads  
  • Jakie metody promocji oferuje Allegro?
  • Jak analizować rentowność konta Allegro?
  • Jak promować się na Allegro?
Poznaj Allegro
Poznaj Allegro – odkryj potencjał polskiej platformy sprzedażowej  – Akademia Cyfryzacji GS1 Polska

Reklama na Allegro a inne sposoby zwiększenia widoczności? 

Reklama na Allegro to szeroki temat. Portal udostępnia swoim sprzedawcom nie tylko system płatnych reklam (Allegro Ads), ale także różne metody promocji. Choć na pierwszy rzut oka obie te rzeczy mogą wydawać się do siebie podobne, w rzeczywistości działają w inny sposób i są używane w innych celach.

W jaki sposób promować się na Allegro?

Allegro Ads, czyli system reklamowania się na Allegro, służy do sprowadzania ruchu na wybrane oferty i całe konta Allegro. Same w sobie kampanie Allegro Ads nie zwiększają sprzedaży. Mogą tylko sprawić, że Twoje produkty będą częściej oglądane przez kupujących. Panel Allegro Ads, który służy do tworzenia, optymalizowania i analizowania reklam, to oddzielne miejsce na portalu. Co więcej, płatne reklamy Allegro generują osobne koszty, które nie zawsze są wliczane do całościowych kosztów konta. Jeśli interesuje Cię kwestia rentowności, sięgnij po darmowe narzędzie AlleSpark Raporty Allegro Rentowność, które automatycznie zlicza całościowe koszty dla sklepów Allegro.

Dostępne obecnie opcje promowania dzielą się na dwie grupy – część z nich sprzyja zwiększeniu widoczności, a część zachęcaniu klientów do sprzedaży. Te pierwsze sprawiają, że dana oferta wyświetla się wyżej w listingu. Te drugie natomiast oferują dodatkowe benefity za sfinalizowanie transakcji.


 Podoba Ci się to, co czytasz? Zobacz więcej!


Płatne reklamy Allegro, czyli Allegro Ads

W tym momencie system Allegro Ads oferuje cztery formaty reklamowe:

  • oferty sponsorowane,
  • reklamę graficzną (szablonową/banerową),
  • reklamę w Google oraz
  • Ads4Brands.

Wszystkie pozwalają na budowanie ruchu na aukcjach. Niektóre z nich dodatkowo pozwalają na zwiększanie świadomości marki. Warto dobierać je do sytuacji na koncie i konkretnego etapu realizacji strategii sprzedażowej. Poniżej znajdziesz krótkie charakterystyki każdej z dostępnych reklam Allegro.

Oferty sponsorowane 

Oferty sponsorowane to najłatwiejszy i najmniej ryzykowny format reklam Allegro Ads. Aukcje reklamowane w ten sposób wyświetlają się w najbardziej widocznych częściach portalu – w tym na samej górze listy produktów. Są oznaczone charakterystycznym dopiskiem “Promowane”.

Sprawdzają się w przypadku praktycznie każdego asortymentu. Są stosunkowo łatwe do przygotowania. Ze względu na rozliczanie w modelu CPC (koszt za kliknięcie) sprzyjają oszczędności budżetu marketingowego.

Reklamy graficzne

Reklamy graficzne są dostępne na Allegro w formie reklamy szablonowej oraz banerowej. Reklama szablonowa pozwala na szybkie stworzenie kreacji reklamowej poprzez dopasowanie go do szablonu. Reklama banerowa wymaga natomiast indywidualnego projektu – spisuje się tym lepiej, im jest bardziej atrakcyjna.

Zarówno reklama szablonowa, jak i banerowa pozwala na budowę rozpoznawalności marki. Co ważne, daje możliwość precyzyjnego ukierunkowania (na podstawie fraz kluczowych i wykluczających). Jej wadą jest jednak spore ryzyko – rozliczanie w modelu CPM (koszt za 1000 wyświetleń, bez względu na to, czy ktoś kliknie w reklamę, czy nie) sprawia, że dość łatwo jest przepalić budżet marketingowy.

Reklama w Google

Dzięki reklamie zewnętrznej pokażesz swój asortyment poza Allegro – bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Ten format daje szansę na podebranie klientów samodzielnym sklepom internetowym i innym platformom marketplace. Musisz jednak wiedzieć, że nie sprawdzi się w każdej sytuacji. Najlepiej używać go do reklamowania bestsellerów oraz produktów, na które właśnie trwa sezon.

Ads4Brands

To specjalny format reklamowy dla marek, które są sprzedawane na Allegro przez co najmniej jednego dystrybutora. Pozwala na reklamowanie poszczególnych towarów z poziomu jednego konta, dzięki czemu chroni interesy wszystkich stron.

Jakie metody promocji oferuje Allegro?

Sprzedając na Allegro, możesz promować swoje produkty za pomocą następujących formatów:

  • wyróżnienia i wyróżnienia elastyczne,
  • pakiet Promo,
  • promowanie na stronie działu,
  • Monety.

Umiejętnie dobierając format do swoich potrzeb, zwiększysz szansę na sprzedaż swoich produktów. W kolejnych częściach tego wpisu znajdziesz krótkie charakterystyki wszystkich wymienionych metod promocji.

Wyróżnienia i wyróżnienia elastyczne

Wyróżnienia i wyróżnienia elastyczne dają możliwość (jak sama nazwa wskazuje) wyróżnienia swoich ofert. Sprawiają bowiem, że dana aukcja wyświetla się w danej kategorii oraz na górze listy produktów w wynikach wyszukiwania – tuż pod ofertami sponsorowanymi. Czym zatem różnią się od siebie te formaty? Wyróżnienie pozwala na promowanie oferty przez 10 kolejnych dni, z kolei wyróżnienie elastyczne na 1 dzień (tym samym, daje większą elastyczność w doborze metod promocji).

Pakiet Promo

Pakiet Promo to pakiet różnych metod promocyjnych. W jego skład wchodzą: wyróżnienie, pogrubienie i podświetlenie. Wszystkie te elementy wpływają na widoczność aukcji na listingu. Jeśli z niego skorzystasz, Twoja oferta nie tylko zostanie umieszczona wyżej na listingu, ale także zyska pogrubiony tytuł i delikatne, niebieskie podświetlenie.

Promowanie na stronie działu

Ta metoda promocji wyróżnia wybraną ofertę na stronie działu, w ramach którego została wystawiona. Jeśli z niej skorzystasz, Twoja aukcja znajdzie się w specjalnej galerii promowanych ofert. System wyświetli jej miniaturę, tytuł i cenę i przekieruje bezpośrednio na jej stronę, gdy ktoś w nią kliknie.

Monety

Monety to specjalne, wirtualne punkty, które kupujący mogą wymieniać na kupony rabatowe. Dodając je do swoich ofert, zwiększysz ich konwersję. Przede wszystkim oferty z Monetami zyskują dodatkowe oznaczenie widoczne już na listingu. Co więcej, większość użytkowników Allegro (jak wynika z oficjalnych badań portalu), mając do wyboru podobne (lub wręcz identyczne) towary, o wiele chętniej kupuje te, które posiadają Monety. Tym samym, Monety to znakomity sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji oraz podebranie jej potencjalnych klientów.

 

W jaki sposób promować się na Allegro?

Tak wiele rodzajów kampanii reklamowych i metod promocji może przyprawiać o zawrót głowy. Co gorsza, nie ma jednej, poprawnej odpowiedzi na pytanie, jak promować się na Allegro. Wszystko zależy od Twojego budżetu, wybranej kategorii i sezonu. Bez względu na wszystko, warto zachować rozsądek. Nigdy nie stosuj wszystkich możliwych rodzajów promocji na raz! To najprostszy sposób na zmarnotrawienie pieniędzy. Zanim przejdziesz do promowania swoich towarów, zrób dokładną analizę konkurencji. Dowiedz się, z czego korzystają Twoi rywale. Jeśli wszyscy stosują wyróżnienia, o wiele bardziej wyróżnisz się, sięgając po Pakiet Promo lub Monety.

Proszę zaakceptować pliki cookies z kategorii statystyki, marketing aby uzyskać dostęp do tego materiału.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją Allegro Ads Pirk Spark, tegorocznym Quality Champion 2024 Allegro Ads Partner +.


  1. Allegro | Allegro Analytics – raporty sprzedażowe Allegro. 
  2. Allegro Ads – reklama Twoich ofert na Allegro. 
  3. Czym są opcje promowania ofert i jak z nich korzystać? – Pomoc (allegrosandbox.pl). 

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(7690) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }

Zarejestruj się i dołącz do ponad 1500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się