Baza wiedzy  »  E-commerce  »  Jak zarządzać budżetem reklamowym na Allegro? Najważniejsze elementy strategii

Jak zarządzać budżetem reklamowym na Allegro? Najważniejsze elementy strategii

20 stycznia 2025 (Last updated: 27 lutego 2025)

Każda reklama – również reklama na Allegro – wymaga odpowiedniego planu, dzięki któremu można monitorować efektywność inwestycji. Jak stworzyć strategię i estymować wyniki? Jak zarządzać, a nie tylko „ratować się” Allegro Ads? Swoją wiedzą dzieli się dziś z Wami specjalizująca się w tym temacie agencja Allegro Ads Pirk Spark, Quality Champion 2024 Allegro Ads Partner +.

Spis treści:

  • Wszystko zaczyna się od estymacji sprzedaży na Allegro
  • Dlaczego w strategii Allegro Ads liczy się stosunek kosztów do przychodów (K/P), a nie tylko ROAS?
  • Kluczowe parametry do estymacji sprzedaży na Allegro
  • Jak dzielić budżet reklamowy na Allegro?
  • Estymacja sprzedaży z Allegro Ads Cię przerasta? Pomyśl o współpracy!

Wszystko zaczyna się od estymacji sprzedaży na Allegro

Aby osiągać konkretne wyniki sprzedażowe na marketplace Allegro, musisz posiadać określony budżet reklamowy. Ale jak właściwie ustalić go odpowiednio dla potrzeb swojej firmy? Najlepiej zacząć od dokładnej estymacji sprzedaży. Wielu przedsiębiorców nazywa ją również rachunkiem zysków i strat, ponieważ zwykle przyjmuje formę raportu w pilku Excel, gdzie wpisuje się wszystkie szacowane przychody i koszty.

Co taka estymacja sprzedaży na Allegro daje? Przede wszystkim pozwala zaplanować najbliższe miesiące (a nawet cały rok). Pokazuje również, ile budżetu potrzeba, aby realizować wyznaczone cele i osiągać założone wyniki. Daje także możliwość wyliczenia wskaźnika kosztów do przychodów (K/P).

Dlaczego w strategii Allegro Ads liczy się stosunek kosztów do przychodów (K/P), a nie tylko ROAS?

Zwrot z inwestycji (ROAS) to bardzo ważny parametr dla Allegro Ads. Nie powinno się jednak przeceniać jego roli w ocenie opłacalności działań marketingowych na Allegro. Reklama wpływa bowiem nie tylko na sprzedaż przez kampanie płatne, ale także na sprzedaż organiczną. Dzieje się tak, ponieważ reklamy generują większy ruch na koncie, zachęcając klientów do zakupów również w ramach ofert, które nie są w żaden sposób promowane.

Co więcej, niski ROAS z Allegro Ads, nie zawsze oznacza coś złego dla biznesu! Czasem mniejszy zwrot z inwestycji opłaca się bardziej. Przykładowo w sytuacji, gdy pozwala na sprzedaż większej ilości towaru i to właśnie wyższy przychód jest celem Twojego biznesu. Czasem opłaca się sprzedać więcej za przysłowiowe mniej per sztuka. Tym samym, nie trzymaj się kurczowo wysokiego ROAS!

Z tych dwóch powodów, to stosunek kosztów do przychodów (K/P) wysuwa się jako najważniejszy wskaźnik oceny efektywności Allegro Ads.

Kluczowe parametry do estymacji sprzedaży na Allegro:

Parametrów dla sprzedaży na Allegro istnieje kilkadziesiąt. Najważniejsze z nich, które zdecydowanie warto monitorować przynajmniej tygodniowo i miesięcznie, to przede wszystkim:

  • K/P – stosunek całościowych kosztów do całościowych przychodów konta sprzedażowego. Jest to najważniejszy wskaźnik rentowności biznesu.
  • K/P bez Allegro Ads – pokazuje rentowność sklepu bez uwzględnienia kosztów i przychodów z Allegro Ads. Daje możliwość zweryfikowania, jak zmieniają się koszty po odcięciu wpływów kampanii Allegro Ads, które mogą wprowadzać anomalie w przypadku nadzwyczajnej efektywności w danym okresie.
  • Przychód – pokazuje pełną kwotę zarobioną ze sprzedaży.
  • Przychód organiczny – pokazuje, jaki przychód został wygenerowany organicznie (tzn. bez pomocy Allegro Ads).
  • Przychód z Allegro Ads – przychód, jaki został wygenerowany z kampanii Allegro Ads.
  • Zwrot z inwestycji Allegro Ads (ROAS) – daje wgląd w opłacalność kampanii, ponieważ wskazuje, ile zysku wygenerowała każda zainwestowana w Allegro Ads złotówka.
  • Dochód Allegro – ukazuje dochód, a więc przychód po odjęciu kosztów.
  • Koszty kampanii i programów promocyjnych – ten parametr obejmuje wydatki na kampanie i programy promocyjne typu wyróżnienia i Monety Allegro.
  • Prowizja od sprzedaży – portal pobiera prowizję za sprzedaż produktów za swoim pośrednictwem, a ten parametr ukazuje, ile całościowo kosztowała Cię sama sprzedaż w serwisie.

Jak dzielić budżet reklamowy na Allegro?

Aby efektywnie sprzedawać na Allegro, warto przeznaczyć pewną część dochodu na reklamy i promocje. Budżet reklamowy może obejmować koszty Allegro Ads, wyróżnień (oraz dodatkowej prowizji za sprzedaż oferty wyróżnionej), Strefy Okazji oraz Monet Allegro. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na tak szerokie działania, postaw przynajmniej na Allegro Ads i wyróżnienia, gdyż taka kombinacja działa bardzo efektywnie.

Allegro Ads mają bardzo dobrą synergię z wyróżnieniami. Dzieje się tak z kilku powodów:

  • Widoczność reklam sponsorowanych w serwisie zależy od parametru trafności oferty.
  • Na trafność oferty wpływa wiele czynników, w tym zastosowanie wyróżnienia.
  • Zastosowanie wyróżnienia sprawia, że oferta sponsorowana jest lepiej widoczna.

Efektywne zarządzanie wyróżnieniami i kampanią sponsorowaną Allegro Ads pozwala obniżyć koszty, dlatego w Twoim budżecie marketingowym powinny znaleźć się środki zarówno na jedną, jak i drugą formę płatnego ściągania ruchu na oferty.

Estymacja sprzedaży z Allegro Ads Cię przerasta? Pomyśl o współpracy!

Mimo starań i najlepszych chęci często zdarzają się problemy z osiąganiem założonych rezultatów. Może się okazać, że Twoja estymacja sprzedaży na Allegro nie pokryje się z rzeczywistością. Może to wynikać z nierealnych celów lub braku eksperckich kompetencji w Twojej firmie, jeśli chodzi o strategię prowadzenia Allegro Ads, zarządzania promocjami i poprawiania elementów organicznych konta.

Jeśli znajdujesz się w takiej sytuacji, pomyśl o współpracy z wykwalifikowaną agencją. Najlepsze firmy tego typu w branży posiadają oficjalny certyfikat Allegro Ads Partner+ i mają jasno rozpisany proces wdrożenia nowego klienta. W agencji Pirk Spark, która przygotowała poniższy webinar szkoleniowy, kompleksowa obsługa Allegro zawsze rozpoczyna się estymacji sprzedaży i warsztatów z klientem. Jasność wspólnych celów i konkretny plan na ich realizację to fundament efektywnego skalowania z agencją.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją Allegro Ads Pirk Spark, Quality Champion 2024 Allegro Ads Partner +.

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(10734) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }