Baza wiedzy  »  E-commerce  »  Jak poprawić atrakcyjność ofert produktów wystawianych na Allegro?

Jak poprawić atrakcyjność ofert produktów wystawianych na Allegro?

30 lipca 2024

Aby rozwijać sprzedaż na Allegro, nie można ograniczać się do płatnych reklam. Ważne są także kwestie organiczne – zwłaszcza wygląd i treść aukcji. Jak poprawić atrakcyjność ofert produktów wystawianych na Allegro? Wskazówki dostarczyła nam agencja Allegro Ads Pirk Spark, która na co dzień zajmuje się również optymalizowaniem aukcji w celu zwiększenia ich konwersji.  

  • Jak oferta Allegro wpływa na konwersję?
  • Jakie elementy składają się na ofertę Allegro?
  • Wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność swoich ofert Allegro

Jak oferta Allegro wpływa na konwersję?  

Być może wydaje Ci się, że na tak dużej platformie marketplace jak Allegro znaczenie mają wyłącznie grafiki produktowe. W końcu zewsząd słyszy się, że klienci kupują przede wszystkim oczami. Faktycznie – obrazy są bardzo ważne w e-commerce, ponieważ przyciągają potencjalnych kupujących i zachęcają ich do pozostania na danej aukcji. Jednakże według badań przeprowadzonych w 2020 r. przez OneSpace wynika, że decyzja zakupowa w największej mierze uzależniona jest od opisu produktu. Jeśli zatem chcesz zwiększyć sprzedaż na Allegro, musisz kompleksowo zadbać o wygląd i merytorykę swoich aukcji.  

Jakie elementy składają się na ofertę Allegro?  

Zanim przejdziemy do konkretnych porad, które pomogą Ci w optymalizacji ofert na platformie Allegro, przyjrzymy się bliżej samej strukturze aukcji na tym marketplace. Dobra znajomość poszczególnych elementów pomoże Ci stworzyć skuteczne opisy nowych produktów i usprawni wystawianie aukcji.  

Tytuł  

Tytuł oferty jest widoczny bezpośrednio na listingu, dlatego warto postarać się, aby dokładnie opisywał produkt. Pamiętaj też o zgodności z regulaminem – Allegro nie lubi wyrazów typu „Okazja” i „Hit”. System daje sprzedawcom do dyspozycji jedynie 75 znaków, warto więc dobrze przemyśleć każde użyte słowo. Nie ma sensu dodawać do nazwy produktu cech, które są widoczne na miniaturze (np. koloru) – lepiej użyj odpowiednich słów kluczowych. Znajdziesz je w Planerze kampanii.  

Miniatura  

To niewielkie zdjęcie widoczne na liście ofert, które przedstawia produkt. Allegro wymaga, aby spełniało kilka warunków: musi ukazywać przedmiot na jasnym tle, nie może zawierać cieni i powinno wyróżniać się wysoką jakością. Portal nie pozwala na stosowanie napisów, a w wielu kategoriach – również aranżacji.   

Parametry  

Spora grupa użytkowników Allegro szuka produktów, wybierając z systemu określone parametry. Chcesz, aby Twoje produkty wyświetlały się im częściej w wynikach wyszukiwania? Przyłóż się i dokładnie uzupełnij sekcję parametrów. To ważne nie tylko ze względu na ruch, ale także trafność i algorytm Allegro. Aukcje ze starannie wypełnionymi parametrami zajmują lepsze pozycje na listingu w sortowaniu domyślnym.  

Grafiki produktowe  

Zdjęcia produktowe stanowią integralną część oferty. Dzięki nim można łatwo przedstawić zalety i zastosowanie produktu. Aby spełniały swoją funkcję i zachęcały użytkowników do zapoznania się z treścią aukcji, muszą być estetyczne i atrakcyjne. Stosuj zdjęcia wysokiej jakości – najlepiej takie, które ukazują przedmiot na jasnym, neutralnym tle. Choć aranżacja może być pomocna, lepiej z nią nie przesadzać.  

Opis oferty 

Zadaniem opisu jest przekonanie klienta do podjęcia pozytywnej decyzji zakupowej. Aby faktycznie do tego doszło, powinien uwzględniać zasady języka korzyści. W opisie produktu warto wyszczególnić czym dany przedmiot wyróżnia się na tle konkurencyjnych ofert i pokazać kupującemu, dlaczego warto za niego zapłacić. Nie dawaj się jednak ponieść kreatywności! Opisy produktów muszą być rzetelne. Jeśli postanowisz ubarwić rzeczywistość, licz się ze zwiększeniem liczby zwrotów i pojawieniem się negatywnych komentarzy.  Pamiętaj – jeśli dany produkt posiada złe oceny i opinie może to odstraszyć potencjalnych klientów. 


 Podoba Ci się to, co czytasz? Zobacz więcej!


Wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność swoich ofert Allegro  

Wiemy, jak wygląda typowy proces zakupowy. Potencjalni klienci wpisują hasło do wyszukiwarki i otrzymują listę aukcji. Twoim celem jest zachęcić ich do wybrania z niej właśnie Twojej oferty. Wśród ważnych wskazówek możemy wyróżnić: 

  • Mobile first (z j. angielskiego: mobilne urządzenia najpierw) to zasada, która zaczyna obowiązywać w e-commerce z powodu rosnącej liczby osób robiących zakupy online za pomocą smartfonów i dedykowanych aplikacji. Aby wyjść im naprzeciw, zadbaj o odpowiedni układ aukcji. W aplikacji Allegro o wiele lepiej prezentują się oferty, które zawierają grafiki po jednej stronie (np. po lewej), a tekst po drugiej (np. po prawej).  
  • Tnij tekst. Coraz więcej osób ma problemy ze skupieniem i preferuje krótkie treści. Nie stosuj długich zdań ani (tym bardziej) zwartych bloków słów. Na Allegro najlepiej sprawdzają się wyliczenia od punktów.  
  • Sprzedajesz w ramach jednej oferty kilka produktów? Umieść je wszystkie na miniaturce. W ten sposób nie złamiesz regulaminu i z dużym prawdopodobieństwem zwiększysz CTR (współczynnik klikalności) aukcji.   
  • Jak już wiesz, w przypadku grafik Allegro nie warto przesadzać z aranżacją. W niektórych przypadkach nie powinna ona jednak zaszkodzić, o ile użyjesz jej z głową. Przykładowo, sprzedając aromatyzowaną herbatę, możesz dodać do grafik owoce, którym ma odpowiadać jej smak. Dzięki takiemu zabiegowi zadziałasz na zmysły potencjalnego klienta i zwiększysz szansę na dokonanie przez niego zakupu.  
  • Sprzedaż na Allegro wiąże się z przestrzeganiem regulaminu. Zapoznaj się z nim zanim zaczniesz tworzyć oferty. To ochroni Cię przed przypadkowym złamaniem zasad i wiążącymi się z tym konsekwencjami. Z regulaminu Allegro możesz dowiedzieć się m.in. jakich słów nie można stosować w tytułach i treści aukcji (przykładowo serwis zakazuje użycia wyrazu „gwarancja” w opisie).   

Za pośrednictwem Allegro możesz dotrzeć do szerokiego grona kupujących. Zastanów się, w jaki sposób możesz wyróżnić swój produkt spośród tysięcy innych. Posiadasz unikalne, rzadko spotykane przedmioty w wybranej kategorii? A może oferujesz produkty w konkurencyjnych, atrakcyjnych cenach? Podczas wystawiania produktu pomyśl, jak wyszczególnić jego zalety i przyciągnąć kupujących.


Artykuł powstał przy współpracy z agencją Allegro Ads Pirk Spark, tegorocznym Quality Champion 2024 Allegro Ads Partner +.

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(9322) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }

Zarejestruj się i dołącz do ponad 1500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się