Polacy są najbardziej niecierpliwymi odbiorcami przesyłek w Europie. Podczas gdy w krajach skandynawskich paczki czekają na odbiór przez dwa-trzy dni, w Polsce zazwyczaj nie zagrzewają miejsca w automatach paczkowych dłużej niż średnio sześć do ośmiu godzin. Przy rosnącym rynku e-commerce logistyka i efektywne zarządzanie magazynami, z których przesyłki trafiają do odbiorców, stanowi nie lada wyzwanie.
Jak działa magazyn 4.0? Czym jest elektroniczne awizo i dlaczego w magazynach pojawiły się coboty (collaborative robot)? Posłuchajcie kolejnego odcinka podcastu „Kreatywnie o digitalizacji”, w którym jego gospodarz Tomasz Sączek rozmawia z Damianem Kołatą, dyrektorem e-commerce w regionie CEE w Cushman & Wakefield.
Bez automatyzacji procesów biznesowych zarządzanie całym przedsiębiorstwem nie jest optymalne. Z całą pewnością opłaca się zatem poszukania sposobu na to, aby sprawnie koordynować wszelkie procesy.…
Masz już konto firmowe na Allegro. Zadbaj o swoją ofertę i przyciągnij potencjalnych klientów. Jak zrobić to na największym rodzimym portalu aukcyjnym? Dowiesz się z…
Z tego artykułu dowiesz się o: RFID — co to jest i jak działa? RFID, czyli Radio Frequency Identification to technologia identyfikacji zdalnej z wykorzystaniem…
Czy Polacy są gotowi być nowoczesnym społeczeństwem? Czy technologia może pomóc rozwiązać najważniejsze problemy, przed jakimi stoi nasz kraj? Na te pytania odpowiada raport „Technologia…
Pojawiają się dosłownie wszędzie: na opakowaniach produktów, wizytówkach, w gazetach. Niekiedy nawet na budynkach. Kody QR zyskały ogromną popularność, zresztą zupełnie zasłużenie. Są doskonałym przechowalnikiem…
Zapraszamy na kolejny odcinek nasze autorskiej serii “Kreatywnie o Digitalizacji”. Słowem wstępu Technologie RFID (Radio-Frequency Identification) i RTLS (Real-Time Location System) nie tylko poprawiają efektywność…
Amazon to największa platforma e-commerce na świecie. Produkty kupują tu miliony klientów z różnych krajów. Jakie korzyści przynosi sprzedaż w internetowym serwisie Amazon? Jak założyć…
Globalizacja i digitalizacja odgrywają kluczową rolę w rozwoju marketplace’ów, umożliwiając ich ekspansję na nowe rynki i dostosowywanie oferty do potrzeb klientów. Jednocześnie wymagają one od…
Galopująca inflacja bez widoków na rychły spadek. Duży wzrost kosztów inwestycji. Gwałtowny odpływ pracowników. Firmy logistyczne obecnie operują w bardzo niesprzyjających warunkach, które zmuszają je…
Czym jest podejście paperless i jakie korzyści zapewni Twojej firmie jego wdrożenie? Półki uginające się pod stosem teczek i skoroszytów. Tysiące kartek papieru zalegające gdzieś…
Masz już konto sprzedawcy. Czas rozpocząć sprzedaż na Amazon. Jak skutecznie sprzedawać i budować swoją markę? Jakie udogodnienia oferuje platforma? Dowiesz się z artykułu. Z…
Przykładem na to, jakie możliwości otwiera przed nami nowoczesna technologia, jest karta RFID. To narzędzie, dzięki któremu można śledzić, identyfikować i kontrolować dostęp, ale nie…
Powiedzieć, że w dzisiejszych czasach zakupy online są powszechne, to jak nic nie powiedzieć. Rozkwit branży e-commerce i znaczące uproszczenie dokonywania zakupów w sieci wymusił…
Znany doskonale liniowy kod kreskowy zrewolucjonizował łańcuchy dostaw i procesy detaliczne. Rośnie jednak zapotrzebowanie na dane, dzięki którym można dokładniej śledzić i identyfikować towary. Czas na lepszy nośnik danych: kody dwuwymiarowe.
Cyfrowe dokumenty oznaczają przede wszystkim ograniczenie błędów ludzkich, lub celowych zaniedbań, a przez to zwiększoną kontrolę nad procesem. Wprowadzenie elektronicznego listu przewozowego (e-CMR) to szczególnie…
Komentarze