Baza wiedzy  »  E-commerce  »  “Kierunek: cross-border e-commerce” – raport GS1 Polska 

“Kierunek: cross-border e-commerce” – raport GS1 Polska 

14 lutego 2024 (Last updated: 08 maja 2024)

Raport Cross Border e-commerce

GS1 Polska opublikował raport: ‘’Kierunek: cross border e-commerce’’. Publikacja jest przewodnikiem dla małych i średnich firm e-commerce, które planują ekspansję na rynki zagraniczne. Zawiera wyniki badań niemal 900 polskich firm. Oto najważniejsze wnioski z raportu.  


Doświadczenie w e-commerce a ekspansja zagraniczna 

Według badania GS1 Polska, firmy z większym stażem w handlu internetowym odważniej wychodzą na rynki zagraniczne. 44% z nich prowadzi e-commerce ponad 5 lat, a 45% od 1 do 5 lat. Tylko 11%, respondentów, którzy sprzedają za granicą, zajmuje się e-commerce mniej niż rok. 

Kierunki polskiego e-commerce 

Spośród Uczestników Systemu GS1 najwięcej jest firm, które oferują swoje produkty w różnych krajach (38,9%). Blisko tyle samo firm działa tylko na polskim rynku (37,7%). Z kolei 14,2% respondentów sprzedaje obecnie tylko w Polsce, ale planuje poszerzyć sprzedaż na rynki zagraniczne. 

Przychody z cross-border e-commerce 

Większość respondentów (61,1%) otrzymuje ze sprzedaży cross-border mniej niż 25% przychodów. 13% badanych firm osiąga zza granicy przychody w przedziale 50%-75%. Natomiast 10% firm uzyskuje z handlu transgranicznego ponad 75% swoich przychodów. 

Model sprzedaży: marketplace, sklep online czy hybryda?  

49% respondentów prowadzi sklep online i równocześnie sprzedaje na marketplace’ach. Wyłącznie z marketplace’ów korzysta 31,9% respondentów, a 20% sprzedaje produkty tylko we własnym e-sklepie.  

Zagraniczne rynki, na których działają polscy sprzedawcy 

Polscy sprzedawcy najchętniej sprzedają w Niemczech (65,3%), Czechach (56%) oraz we Francji (29,2%). Oprócz Europy, respondenci wybierają Amerykę Północną (9,3%) i Azję (2,4%). Tylko 3 respondentów (niecały 1%) prowadzi e-commerce w Afryce.  

,,Kierunek: cross-border e-commerce’’ to nie tylko wyniki przeprowadzonych badań. W raporcie znajdują się również wskazówki od ekspertów oraz business cases firm, które odniosły sukcesy w sprzedaży transgranicznej swoich produktów. 

Więcej informacji znajdziesz w pełnej wersji dokumentu. 

Podobne artykuły

array(6) { ["post_type"]=> string(11) "baza_wiedzy" ["post__not_in"]=> array(1) { [0]=> int(6874) } ["orderby"]=> string(4) "rand" ["order"]=> string(3) "ASC" ["ignore_sticky_posts"]=> bool(true) ["tax_query"]=> array(1) { [0]=> array(3) { ["taxonomy"]=> string(18) "kategorie_artykulu" ["field"]=> string(7) "term_id" ["terms"]=> array(1) { [0]=> int(117) } } } }

Zarejestruj się i dołącz do ponad 500 członków naszej społeczności i otrzymaj:

  • Specjalistyczną wiedzę i sprawdzone informacje dotyczące tematu cyfrowej transformacji
  • Szkolenia e-learningowe poświęcone digitalizacji łańcucha dostaw
  • Dostęp do sprawdzonych rozwiązań certyfikowanych partnerów

Jeśli potrzebujesz pomocy z rejestracją Skontaktuj się z nami
Masz już konto? Zaloguj się