Cyfrowy handel w Polsce w 2022 roku
15 września 2022 (Last updated: 29 lutego 2024)
Trzeci kwartał Akademii Cyfryzacji GS1 Polska poświęcony był szeroko pojętej tematyce cyfrowego handlu.
Handel cyfrowy odnosi się do handlu, który jest możliwy dzięki technologiom elektronicznym. Dzieje się to we wszystkich sektorach gospodarki i ma ogromne znaczenie dla przemysłu europejskiego.
Światowy rynek handlu elektronicznego nadal rozwija się w szybkim tempie. W skali globalnej sprzedaż w ramach handlu elektronicznego w 2019 r. oszacowano na 3,2 bln EUR, przy czym około 1,5 mld osób dokonuje zakupów przez Internet. Ponieważ UE jest największym na świecie eksporterem usług, może w znacznym stopniu skorzystać z możliwości, jakie daje handel cyfrowy.
Nowoczesny handel jest w bardzo dużym stopniu możliwy dzięki technologiom cyfrowym. Na przykład:
- producenci, przedsiębiorstwa towarowe i logistyczne mogą śledzić i poprawiać wydajność swoich maszyn i pojazdów na całym świecie dzięki elektronicznym transferom danych oraz wymianie elektronicznych dokumentów;
- banki w dużym stopniu polegają na międzynarodowym przekazywaniu danych;
podmioty prowadzące handel towarami rolnymi wykorzystują podpisy elektroniczne do dokonywania zakupów międzynarodowych
Sprzedaż towarów lub usług przez internet
Obecnie platformy sprzedażowe (tzw. marketpace) znacznie ułatwiają handel. Mogą to być:
- poszczególne strony internetowe, takie jak sklepy internetowe
- platformy hostingowe, takie jak internetowe platformy handlowe, na których firma oferuje interfejs i zazwyczaj oprogramowanie zaplecza administracyjnego dla różnych sprzedawców i nabywców
Platformy handlu elektronicznego ułatwiają handel, ponieważ:
- kupujący i sprzedający w różnych krajach mogą łatwo kontaktować się ze sobą
- sprzedawcy mogą reklamować i oferować swoje towary i usługi wielu potencjalnym klientom
Internetowe platformy handlowe oferują klientom większy wybór, ponieważ mogą wyszukiwać i porównywać produkty lub usługi różnych sprzedawców.
Zachęcamy do zapoznania się z naszymi materiałami!
Wywiad z Jakubem Gierszyńskim : Trendy w przyszłości e-commerce
Polska staje się liderem w obszarze e-commerce w Unii Europejskiej. Zachęcamy do wysłuchania wywiadu z Jakubem Gierszyńskim, który opowiada o wyraźnych trendach w handlu elektronicznym.
„Dochodowy e-commerce. Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku” – e-book
Czego dowiesz się z e-booka?
1. Czego oczekują klienci od sklepów internetowych?
2. Jak zmienił się rynek e-commerce w ostatnich latach?
3. Na czym polegają rozwiązania customer data platform?
4. Jak skutecznie zautomatyzować sprzedaż i marketing w e-sklepie?
e-book E-COMMERCE 2022/2023
Chcesz dowiedzieć się, jak w tych niepewnych czasach związanych z licznymi kryzysami gospodarczymi zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie i zadbać o to, aby konsumenci chcieli z Tobą zostać? Na to pytanie odpowiedź znajdziesz w naszym nowym e-booku poświęconym polskiemu rynkowi e-commerce.
Raport GS1 Polska pt. Marketplace’y 2022: liderzy e-commerce Wyzwania i trendy w rozwoju internetowych platform zakupowych.
Centralizacja detalicznego rynku e-commerce wokół dużych platform stała się faktem. Marketplace’y, czyli duże platformy pośredniczące w sprzedaży – wirtualne targowiska – jak Amazon, Alibaba, Aliexpress, czy też wchodzące na globalny rynek Allegro, to dzisiaj główny kanał sprzedaży detalicznej.
Komentarze