Innowacyjne technologie rewolucjonizują logistykę. Popularne kody dwuwymiarowe (2D), w szczególności GS1 DataMatrix, to kluczowe narzędzie w identyfikacji, śledzeniu i zarządzaniu produktami w łańcuchu dostaw. Doskonale sprawdzają się np. w branży farmaceutycznej Pozwalają na szybki odczyt dużej ilości danych za pomocą smartfonów lub czytników. Ułatwiają precyzyjne śledzenie produktów od produkcji aż po moment ich dostarczenia do klientów.
Z kim rozmawiamy o kodach 2D?
W najnowszym odcinku podcastu Tomasz Sączek rozmawia z Michałem Janikowskim, dyrektorem ds. Logistyki i Rozwoju Łańcucha Dostaw w Grupie NEUCA.
Bez automatyzacji procesów biznesowych zarządzanie całym przedsiębiorstwem nie jest optymalne. Z całą pewnością opłaca się zatem poszukania sposobu na to, aby sprawnie koordynować wszelkie procesy.…
Rodzaje łańcuchów dostaw zależą od kilku kryteriów. Najczęściej jest to: rodzaj i źródło produktu, sieć dystrybucyjna oraz struktura organizacyjna. Zależnie od tego, jak łańcuchy dostaw…
Czy wiesz, że to budowa kodu 2D odpowiada za jego zwiększone możliwości? Dowiedz się, czym kody dwuwymiarowe różnią się od kreskowych i jak rewolucjonizują handel.…
W magazynie przyszłości liczą się precyzja oraz szybkość odczytu i przetwarzania danych. Kody kreskowe i RFID rywalizują o miano najlepszej technologii identyfikacji produktów. Każda ma…
Znany doskonale liniowy kod kreskowy zrewolucjonizował łańcuchy dostaw i procesy detaliczne. Rośnie jednak zapotrzebowanie na dane, dzięki którym można dokładniej śledzić i identyfikować towary. Czas na lepszy nośnik danych: kody dwuwymiarowe.
Znakowanie produktów za pomocą RFID uzupełnia możliwości kodów kreskowych. Dzięki „wspólnemu językowi” danych, jakim są standardy GS1, jednoznacznie zidentyfikujesz produkty i zwiększysz efektywność zarządzania łańcuchem…
Kody 2D, czyli kody dwuwymiarowe, zrewolucjonizowały przechowywanie i odczyt danych produktowych. Ich zdolność do pomieszczenia dużej ilości danych w małym formacie sprawia, że są niezwykle…
Z tego artykułu dowiesz się o: RFID — co to jest i jak działa? RFID, czyli Radio Frequency Identification to technologia identyfikacji zdalnej z wykorzystaniem…
Zapraszamy na kolejny odcinek nasze autorskiej serii “Kreatywnie o Digitalizacji”. Słowem wstępu Technologie RFID (Radio-Frequency Identification) i RTLS (Real-Time Location System) nie tylko poprawiają efektywność…
Pojawiają się dosłownie wszędzie: na opakowaniach produktów, wizytówkach, w gazetach. Niekiedy nawet na budynkach. Kody QR zyskały ogromną popularność, zresztą zupełnie zasłużenie. Są doskonałym przechowalnikiem…
Galopująca inflacja bez widoków na rychły spadek. Duży wzrost kosztów inwestycji. Gwałtowny odpływ pracowników. Firmy logistyczne obecnie operują w bardzo niesprzyjających warunkach, które zmuszają je…
Standardy GS1 są nieocenione dla skutecznego zarządzania łańcuchami dostaw. Jeżeli pracujesz w branży logistycznej (sprzedaż, produkcja czy transport), potwierdzenie wiedzy na temat tych standardów i…
Przykładem na to, jakie możliwości otwiera przed nami nowoczesna technologia, jest karta RFID. To narzędzie, dzięki któremu można śledzić, identyfikować i kontrolować dostęp, ale nie…
Globalizacja i digitalizacja odgrywają kluczową rolę w rozwoju marketplace’ów, umożliwiając ich ekspansję na nowe rynki i dostosowywanie oferty do potrzeb klientów. Jednocześnie wymagają one od…
Powiedzieć, że w dzisiejszych czasach zakupy online są powszechne, to jak nic nie powiedzieć. Rozkwit branży e-commerce i znaczące uproszczenie dokonywania zakupów w sieci wymusił…